شناسهٔ خبر: 22945528 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تحت پوشش قرار گرفتن 8300 نفر کردستانی در طرح تربیت حفاظ قرآنی

گروه فرهنگی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به اجرای طرح تربیت حفاظ قرآنی به مدت چهار سال در استان گفت: سهمیه اداره اوقاف و امور خیریه استان در سال جاری هشت هزار نفر بود که تاکنون هشت هزار و 300 نفر کردستانی تحت پوشش طرح قرار گرفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌‌الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان امروز، 20 آذرماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان با اشاره به اینکه در حوزه قرآن کار کردن وظیفه هر انسانی است، اظهار کرد: آموزش قرآن یکی از ارکان های زیربنایی مورد توجه قرار گرفته در حوزه قرآن است.
وی افزود: در این راستا اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان کلاس‌های قرآنی را در رشته‌های مختلف در جوار بقاع متبرکه استان اجرا می‌کند.
حجت‌الاسلام نوروزی با اشاره به اجرای طرح تربیت حفاظ قرآنی به مدت چهار سال در استان بیان کرد: سهمیه اداره اوقاف و امور خیریه استان در سال جاری هشت هزار نفر بود که تاکنون هشت هزار و 300 نفر از استان تحت پوشش طرح قرار گرفتند.
وی با اشاره به برگزاری شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی حفظ و مفاهیم قرآن کریم عنوان کرد: این دوره از مسابقات قرآنی برای اولین بار با مشارکت یه ارگان اداره اوقاف و امور خیریه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش استان کردستان برگزار می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان اعلام کرد: هدف از این کار تقویت و انسجام برنامه‌های نهادهای قرآنی، سنجش و ارزیابی مؤسسات و مراکز قرآنی، ایجاد انگیزه بین عموم مردم، استانداردسازی و جهت‌دهی به برنامه‌های قرآنی، شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی و به روز رسانی بانک جامع اطلاعاتی قرآنی کشور است.
وی با اعلام اینکه این دوره از مسابقات قرآنی در دو بخش شفاهی و کتبی برگزار می‌شود، بیان کرد: بخش کتبی 10 اسفندماه و یک بخش الکترورنیکی در زمینه درک معنا و تدبر در قرآن 12 اسفندماه برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام نوروزی ادامه داد: برگزاری آزمون شفاهی این طرح قرآنی نیز روزهای 12 تا 17 اسفندماه در تمامی شهرستان‌هایی که تعداد شرکت‌کنندگان بیش از 20 نفر باشد، است.
وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام این دوره از مسابقات قرآنی به صورت اینترنتی است، افزود: علاقمندان از 18 آذرماه تا 20 دی ماه فرصت ثبت‌نام در شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی را دارند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان یادآور شد: در پایان این آزمون برای شرکت‌کنندگان گواهینامه پایان دوره صادر خواهد شد.

نظر شما