شناسهٔ خبر: 22961100 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

از سرگیری حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به کرانه باختری/ بازداشت ۱۲ فلسطینی

خبرگزاری شبستان: نظامیان رژیم صهیونیستی دیشب و سپیده دم امروز با حمله به شهرهای کرانه باختری ۱۲ فلسطینی را بازداشت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العالم؛ کانال هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز از بازداشت ۱۲ فلسطینی طی حمله های گسترده نظامیان این رژیم به مناطق مختلف در کرانه باختری خبر داد.

روز گذشته نیز مدت بازداشت «فوزی الجنیدی» نوجوان ۱۶ ساله فلسطینی که توسط ده‌ها سرباز اسرائیلی با بستن چشمانش دستگیر شد توسط دادگاه نظامی سه روز دیگر تمدید شد.

گفتنی است، درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی در بیت لحم در کرانه باختری از سر گرفته شده است.

 

آناتولی گزارش داد، بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر فلسطین،در درگیری نظامیان رژیم صهیونیستی با معترضان فلسطینی در کرانه باختری رود اردن و قدس 59 تن دیگر زخمی شده و 106 تن دیگر در اثر گاز اشک آور آسیب سطحی دیدند.

بر اساس این گزارش، نظامیان رژیم صهیونیستی به سمت تظاهرات کنندگان در کرانه غربی 9 گلوله واقعی و 28 گلوله پلاستیکی شلیک کردند که در نتیجه 38 تن از آنها زخمی شدند.

در درگیری نظامیان رژیم صهیونیستی با معترضان در قدس نیز 21 تن از آنها مجروح شدند. در اکثر شهرهای فلسطین از پنجشنبه گذشته تظاهرات علیه تصمیم دونالد ترامپ ادامه دارد. نظامیان رژیم صهیونیستی همواره با گلوله های واقعی و پلاستیکی به معترضین حمله می کنند.

گفتنی است رئیس جمهور آمریکا، 6 دسامبر علی‌رغم قطعنامه شماره 478 شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر غیرقانونی بودن الحاق قدس شرقی به اسرائیل و اعلام آن به عنوان پایتخت این کشور، گفت: "زمان به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل فرارسیده است".

او همچنین دستور داده آمادگی لازم برای انتقال سفارت آمریکا به قدس صورت گیرد. اسرائیل در سال 1967 قدس را اشغال و آن را به عنوان «پایتخت ابدی» خود اعلام کرد، اما جامعه بین المللی این تصمیم را به رسمیت نمی شناسد. فلسطینیان قدس را پایتخت کشورشان می دانند.

 

 

نظر شما