شناسهٔ خبر: 22957237 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک صادرکننده دام:

بازارهای خارجی را راحت تر در دست می‌گیریم‌

نمایندگی هرمزگان / نمایندگی هرمزگان

یک صادرکننده دام گفت: در صورتی که صادرات دام از کشور ممنوع است، کشورهای حوزه ی خلیج فارس متقاضای دریافت دام از ایران هستند، پس نیاز است تدابیر لازم در این راستا اندیشیده شود.

صاحب‌خبر -

حسین برهن در گفت و گو با ایسنا، گفت: بسیاری از کارهای صادراتی ما امروزه نیز به روش سنتی انجام می‌شود که در نتیجه مبالغ هنگفتی را صرف این امور می‌کنیم. 

وی ادامه داد: قوانین دست و پاگیری در کشور وجود دارد و به همین دلیل ما بازارهای خارجی را راحت تر می‌توانیم در دست بگیریم و درگیر کاغذ بازی‌های موجود در کشورمان نشویم.

برهن افزود: هزینه‌های بالای حمل و نقل، کرایه لنج و شناور، قوانین دست و پاگیر صادرات دام از مشکلات موجود در بازار دام ایران است.

وی با بیان اینکه ما مخالف تعطیل کردن مقطعی صادرات دام برای افزایش زاد و ولد و تولید مثل دام نیستیم اما باید سهمی نیز برای اتحادیه در نظر گرفته شود، تصریح کرد: بسیاری از فعالان اقتصادی در زمینه صادرات دام در حال فعالیت هستند و اکنون قریب به یک سال است که این فعالیت ممنوع شده ‌که باعث شده فعالین این بخش به شغل های کاذب روی بیاورند که به دلیل بی‌تجربگی نیز نهایتا دچار شکست خواهند شد.

این صادرکننده دام اضافه کرد: وقتی صادرات دام آزاد است خانوارهای زیادی از همین طریق کسب درآمد می کنند و جوانی که این فعالیت را به عنوان شغل خود انتخاب می کند با تعطیلی آن با توجه به این که نیازمند گذراندن امورات زندگی خود است ممکن است به کارهای خلاف روی آورد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه بندرعباس پیشانی تجاری ایران است در سطح استان هرمزگان مسائل و مشکلات دست و پا گیر زیادی در زمینه تجارت وجود دارد و حتی قیمت سوخت نیز در بالا رفتن هزینه های حمل و نقل و تجارت تاثیر به سزایی دارد.

برهن در پایان گفت: در صورتی که صادرات دام از کشور ممنوع است، کشورهای حوزه ی خلیج فارس متقاضی دریافت دام از ایران هستند، پس نیاز است تدابیر لازم در این راستا اندیشیده شود.


انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما