شناسهٔ خبر: 22941895 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اجرای طرح ساماندهی کشتار دام توسط دامپزشکی ایلام

روابط عمومی دامپزشکی استان ایلام گفت:از ابتدای دی ماه ساماندهی کشتار دام ساماندهی و ذبح دام در کشتارگاه های قانونی استان انجام می شود.

صاحب‌خبر -

اجرای طرح ساماندهی کشتار دام توسط دامپزشکی ایلام

 

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  ایلام؛جعفر رشیدی بیان کرد: طی دو جلسه کاری با استاندار ایلام در خصوص کشتار غیر مجاز دام و ساماندهی کشتار دام توسط دامپزشکی استان مطرح شد.

وی اضافه کرد: این طرح آذر ماه توسط اداره دامپزشکی و فرمانداری شهرستان ها به رسانه های سطح استان اطلاع رسانی می شود و از ابتدای دی ماه ساماندهی کشتار دام ساماندهی و ذبح دام در کشتارگاه های قانونی استان انجام می شود.

رشیدی افزود: در صورت وجود بیماری در دام اجازه کشتار دام وجود ندارد و عدم دقت در معاینه دقیق و کشتار این گونه دام ها سبب آلودگی و به خطر افتادن سلامت مصرف کنندگان می شود.

روابط عمومی دامپزشکی با بیان اینکه در سیستم کشتارگاهی دام قبل و بعد از کشتار توسط کارشناسان دامپزشکی بازبینی می شوند اظهارکرد: با رعایت اقدامات و در صورت مشاهده بیماری قبل از ورود دام به سالن کشتار به صورت بهداشتی معدوم می شود.

 نظارت قبل، حین و پس از کشتار بر بیش از 23 هزار راس دام سبک و سنگین در نیمه نخست سال جاری توسط دامپزشکی استان صورت گرفته است.

انتهای پیام/ د

ساماندهی کشتار دام در ایلام

 

نظر شما