شناسهٔ خبر: 22949407 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فرمانده انتظامی استان خراسان‌شمالی:

تصادفات منجر به فوت در جاده‌های خراسان‌شمالی ۵۰ درصد افزایش داشته است

R7719/P41362/S6,55/CT11 / R7719/P41362/S6,55/CT11

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی گفت: طبق آمار پلیس راهور در۸ ماهه امسال تعداد ۳۶فقره فوتی داشته‌ایم که نسبت به سال گذشته رشد۵۰ درصدی داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد سردار علیرضا مظاهری صبح امروز در نشست خبری رزمایش سراسری ترافیک زمستان اظهار داشت: منظور از این طرح استفاده حداکثری از توان پرسنلی، خودرویی و تجهیزات پلیس راهور استان برای تامین نظم و امنیت ترافیکی در معابر سطح استان و انجام هماهنگی‌های لازم با دیگر دستگاه‌های ذیربط برای جلوگیری از انسداد معابر و تسهیل در عبور و مرور به ویژه در هنگام ریزش عوامل جوی است.

وی در ادامه افزود: هدف از طرح سراسری ترافیک زمستانه٬ تسهیل در عبور مرور شهری و برون شهری به منظور ایمنی وسایل حمل و نقل در اثر ریزش عوامل جوی و بروز حوادث است که از تاریخ 20 آذر آغاز و تا 20 اسفند ادامه خواهد داشت.

سردار مظاهری تصریح کرد: طرح زمستانی سال 95 در 13 مرحله که هر مرحله آن 8 شبانه‌روز بود٬ در گردنه‌های حادثه‌خیز استان اجرا شد که هر مرحله 6 تیم پلیس راه‌های استان و با همکاری مدیریت حمل و نقل جاده‌ای، اورژانس٬ هلال‌احمر و دیگر ارگان‌ها به‌اجرا درآمد.

وی ادامه داد: طی آمار پلیس راه استان٬ در سال 95 شاهد 393 فقره تصادف فوتی٬ جراحتی و خسارتی بوده‌ایم که در مجموع 23 نفر فوتی داشته و نسبت به مدت مشابه سال 94 شاهد کاهش 30 درصدی بوده‌ایم. اما متاسفانه در 8 ماهه نخست سال جاری این آمار افزایش 50درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه مهمترین عامل تصادفات٬ عامل انسانی بوده افزود: عدم توجه به جلو 31 درصد٬ انحراف٬ تجاوز به چپ 15 درصد و سرعت غیرمجاز 23 درصد٬ عدم رعایت حق تقدم 9 درصد  و سایر موارد 18 درصد بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما