شناسهٔ خبر: 22946081 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بزرگترین پایانه کانتینری خودکار جهان در شانگهای گشایش یافت

پکن-ایرنا- بندر آبهای عمیق یانگشان بزرگترین پایانه کشتیرانی کانتینری جهان به صورت خودکار است که در شهر شانگهای در شرق چین گشایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا ، مراحل بهره برداری نهایی از این بندر به نوشته خبرگزاری شین هوا چین روز گذشته انجام شد و از هم اکنون این پایانه کانتینری خودکار، فعال شده است.
این پایانه در دهانه جنوبی پل جونگهای ایجاد شده است و مساحتی در حدود دو میلیون و 230 هزار کیلومتر مربع دارد و خط ساحلی آن نیز به دو هزار و 350 متر می رسد.
این پایانه می تواند نزدیک به چهار میلیون کانتینر 20 فوتی را برای مصارف تجاری جابجا کند و در صورتی که فعالیت آن گسترش یابد این رقم به 6 میلیون و 300 هزار کانتینر خواهد رسید.
بسیاری از ماشین آلات بارگیری ، تخلیه بار ، جرثقیل ها و خودروهای باری و ریلی بکار گرفته شده در بندر، ساخت چین هستند و به صورت خودکار عمل می کنند.
چین می گوید یک سامانه خودکار مدیریتی ایمن را نیز برای این پایانه که در جهان نظیر ندارد، طراحی کرده است.
این پایانه به دلیل خودکار بودن تجهیزاتش و دوستی با محیط زیست باعث کاهش آلاینده ها می شود.
بخش زیادی از اقتصاد بزرگ چین از طریق بنادر و دریاها صورت می گیرد، این کشور هماهنگ با گسترش اقتصادی و راه اندازی بنادر داخلی است در صدد تسخیر راه‌های دریایی و ایجاد بنادر در سراسر جهان نیز هست، سرمایه‌گذاری چین در بنادر کشورهای خارجی از مرز 20 میلیارد دلار گذشته است.
چین با نیروی تمام در بنادر 'دالیان'، 'چینگ دائو'، شانگهای، 'نین بو'، 'شیا من' و 'شن جن' اسکله‌های کانتینری آبهای عمیق را احداث کرده و برای ساخت بنادر کنترل کلیدی کانتینری بنیان لازم را بنا نهاده است.
ظرفیت حمل ونقل برخی بنادر بزرگ چین از 100 میلیون تن تجاوز کرده و نام 8 بندر شانگهای، 'شن جن'، 'چینگ دائو'، 'تیان جین'، 'گوانگ جو'، 'شیا من'، 'نین بو' و 'دا لیان' در فهرست 50 بندر برتر جهان ثبت شده است.
آساق**231**1904**انتشاردهنده: 1577**حسن حسین زاده

انتهای پیام /*

نظر شما