شناسهٔ خبر: 22930239 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی خبر داد:

کاهش تخلفات سرعت در محور مشهد- سرخس با سامانه ثبت سرعت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: راه‌اندازی و فعال شدن سامانه‌های ثبت تخلف سرعت در محور مشهد-سرخس در هشت ماه گذشته موجب کاهش تخلف سرعت در این محور شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی، ابراهیم نصری افزود: با راه‌اندازی دو سامانه مذکور در این محور کنترل سرعت با دقت بیشتری انجام شد به گونه‌ای که در اردیبهشت‌ماه سال جاری ۸۶ مورد تخلف سرعت بالای ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت در این محور ثبت شد.

وی گفت: پس از ارسال پیامک تخلفات و اعمال قانون متخلفان، سرعت متوسط و ثبت تخلفات مذکور سیر نزولی پیدا کرد چنانچه در مهرماه سال جاری تخلف سرعت بالای ۱۶۰ کیلومتر در جاده مزبور به ۱۲ مورد کاهش یافت.

مدیرکل راهداری اظهار کرد: ثبت تخلفات سرعت بالای ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت در ماه‌های اردیبهشت، خرداد، تیر، مرداد، شهریور و مهرماه سال جاری به ترتیب ۸۶،۳۹،۳۲، ۲۹، ۱۱ و ۱۲ فقره بوده است.

نصری بیان کرد: از دیگر عوامل کاهش تخلفات دستور ویژه دادستانی برای برخورد با رانندگان متخلف و دارای سرعت بالا بود که منجر به توقیف خودرو و اعمال قانون برای آنان گردید.

محور ترانزیتی مشهد-سرخس به طول ۱۸۵ کیلومتر مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری سرخس را به مشهد متصل می‌کند.

نظر شما