شناسهٔ خبر: 22930109 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

افزایش سه برابری عوارض خروج از کشور؛ درآمد 160 میلیاردی برای میراث فرهنگی

افزایش سه برابری عوارض خروج از کشور به گفته «علی اصغر مونسان» رئیس سازمان میراث فرهنگی 160 میلیارد تومان برای سازمان تحت مدیریت او درآمدزایی خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در نشست خبری امروز در پاسخ به این سوال که آیا موافق سه برابری شدن عوارض خروج از کشور هستید  از خبرنگاران خواست تا آنها اجازه بدهند این بحث در دولت باقی بماند. به گزارش روزنامه ایران  این افزایش باعث شد تا بحث های انجام گرفته در  نخستین نشست خبری «علی اصغر مونسان» به شبکه های مجازی برسد و واکنش های زیادی در پی داشته باشد.

او گفت:« «رئیس‌جمهوی تأکید دارد که گردشگری جایگاه خود را پیدا کند و در اقتصاد کشور نقش ایفا کند کما اینکه بیشترین کشورهای همسایه اقتصادشان بر پایه گردشگری است و کشورهایی را داریم که با مساحت اندک و تاریخ کم با خلق برخی از جاذبه‌های گردشگری به‌دنبال توسعه گردشگری هستند، بنابراین تأکید رئیس‌جمهوری نیز بر توسعه گردشگری است. در حال حاضر این اتفاق خوبی نیست که تعداد تورهای خروجی ما دوبرابر تورهای ورودی ما باشد و برای همین تأکید رئیس‌جمهوری نیز بر این است که تعداد تورهای ورودی افزایش یابد تا بتوانیم از ظرفیت گردشگری در اقتصاد بهتر استفاده کنیم.»

  افزایش سه برابری عوارض خروج از کشور این سوال را هم در پی داشت که چه مقدار از این درآمد صرف گردشگری و ورود گردشگران خارجی به کشور می شود؟ به گفته مونسان از 75 هزار تومان معادل 10هزار تومان به میراث فرهنگی واریز می شود اما با این افزایش 40 هزار تومان به سازمان میراث فرهنگی می رسد. براساس حساب و کتاب های مونسان با افزایش سه برابری عوارض خروج از کشور 160 میلیاردتومان برای این سازمان درآمدزایی می شود.

مونسان گفت:« «برای ما این مهم است که اگر افزایشی صورت می‌گیرد منطقی باشد و اگر قرار است اعتباری از محل خروج گردشگران به‌دست می‌آید، صرف توسعه گردشگری شود و به توراپراتورهایی که در حوزه تورهای گردشگری داخلی فعالیت می‌کنند، اختصاص یابد که البته برنامه‌ریزی‌هایی در این خصوص شده است.»

براساس لایحه پیشنهادی دولت برای بودجه سال ۹۷، عوارض خروجی از ۷۵ هزارتومان به ۲۲۰ هزارتومان افزایش خواهد یافت.

نظر شما