شناسهٔ خبر: 22925562 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آرمان امروز | لینک خبر

وضعیت استقلال سفید می‌شود؟

صاحب‌خبر -

آرمان- تیم استقلال در فصل جاری نتایج ضعیفی گرفته که باعث تغییرات در کادر فنی این تیم شد. آبی‌پوشان پایتخت اما در روزهای گذشته با حاشیه‌های جدیدی از جمله لیست خروج، اعتراضات شفر و جدایی رحمتی مواجه بوده‌اند.

برخی نکات در مورد استقلال

سرمربی استقلال از وضعیت این تیم به هیچ‌وجه رضایت ندارد. یک روز قبل از مصاف استقلال و سپاهان، وینفرد شفر در نشست خبری خود اعلام کرد که تیمش اردویی تدارکاتی را در دوبی برگزار می‌کند تا برای نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ‌برتر آمادگی بیشتری داشته باشد. با این‌حال بعد از این نشست خبری او با افتخاری صحبتی داشت و آن‌جا مدیرعامل استقلال به او گفت که امکان سفر به دوبی و برگزاری اردوی تدارکاتی وجود ندارد. این مساله باعث عصبانیت شدید شفر شد و بحث او با افتخاری به نتیجه مد نظر شفر نرسید تا استقلالی‌ها در تهران بمانند.بعد از لغو اردوی دوبی استقلالی‌ها و از طرفی منتفی شدن حضور آنها در کردان کرج، آبی‌های پایتخت قرار است تا روز یکشنبه پول ورزشگاه نوبنیاد را آماده کنند و تمرینات خود را در این ورزشگاه برای نیم فصل دوم از سر بگیرند. این ورزشگاه از گذشته طلب قابل توجهی از استقلال داشت و برای فصل جاری هم پول می‌خواست و حالا با پرداخت این پول، استقلالی‌ها مجوز حضور در آن را خواهند گرفت. خبر دیگر درباره استقلال، برگزاری جلسه هیات‌مدیره این باشگاه برای وضعیت نقل‌و‌انتقالاتی آبی‌های پایتخت است که روز سه‌شنبه در محل ساختمان این باشگاه برگزار می‌شود.

لیست خروجی

وینفرد شفر، سرمربی تیم فوتبال استقلال تصمیم دارد در هفته جاری لیست بازیکنان مازاد تیمش را در اختیار مدیران این باشگاه قرار دهد. با اینکه شفر هنوز اسامی بازیکنان مازاد استقلال را اعلام نکرده است، اما در هفته گذشته که تصمیم گرفته شد آبی‌پوشان برای اردوی نیم‌فصل راهی امارات شوند، سرمربی استقلال به مدیران باشگاه گفته است که نیازی به یعقوب کریمی ندارد و به همین دلیل نام این بازیکن را از فهرست مسافران امارات خط‌زده است. همان‌طور که اشاره شد شفر تنها به‌صورت شفاهی روی نام این بازیکن قلم قرمز کشیده و هنوز به‌صورت رسمی لیست بازیکنان مازاد خود را اعلام نکرده است. استقلالی‌ها برای اضافه‌کردن نام محسن کریمی و بهنام برزای به فهرستشان باید دو بازیکن را از این فهرست خارج کنند.

پاسخ مدیرعامل

افتخاری مدیرعامل باشگاه استقلال افتخاری درخصوص اینکه آیا قرار است مهاجم جامائیکایی به استقلال اضافه شود، گفت: تمام تلاش ما این است که بازیکن ایرانی بگیریم اما چون قرار است به مسابقات آسیایی برویم نمی‌توانیم با تیمی ضعیف پا به مسابقات بگذاریم ولی مهاجم مدنظر ما جامائیکایی نیست. وی درخصوص اینکه ظاهرا شفر قرار بود با یک بازیکن خارجی مذاکره کند،گفت: او مامور مذاکره با بازیکنان نیست،او می‌تواند فقط بازیکن مدنظرش را به ما معرفی کند. بالاخره ما هم کارمان را بلدیم. وی درخصوص مطالبات کادر فنی گذشته، گفت: هرچه بوده به آنها پرداخت شده البته چون آنها استعفا کردند تا همان روز به آنها پول داده‌ایم ولی ممکن است تعدادی از آنها قراردادشان پایین باشد که در فرصت مناسب ارقامی به آنها پرداخت می‌شود. افتخاری با تاکید بر اینکه شخصی به نام لطفی به‌عنوان معاونت حقوقی باشگاه مشغول فعالیت است، گفت: با یک اسپانسر توافق کردیم اما هنوز تیمی به ما تزریق نشده و به‌محض تزریق پول آن را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهیم. موضوع شجاعیان هم تا این هفته حل می‌شود. وی درخصوص دلایل لغو اردوی استقلال گفت: ما تعدادی بازیکن دانشجو و سرباز داریم ضمن آنکه تعدادی از بازیکنان هم بدهی مالیاتی دارند به همین دلیل اردویی برگزار نکردیم. ضمن آنکه تعطیلات اجازه نداد برای حل مشکل بازیکنان اقدام کنیم. افتخاری درخصوص اینکه آیا قرار است رحمتی به سپاهان برود،‌گفت: این بازیکن در لیست خروج ما قرار ندارد و همان‌طور که گفتم اگر بازیکنی قرار باشد از جمع ما جدا شود با نظر شفر خواهد بود. البته لیست خروجی را روی سایت باشگاه قرار نمی‌دهیم چون اگر اجازه بدهید می‌خواهم امشب راحت بخوابم.

نظر شما