شناسهٔ خبر: 22911610 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر تعاون:

طرح روستا تعاون در300 روستای کشور اجرا می شود

آبادان - ایرنا - معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با هدف ایجاد اشتغال در روستاها طرح روستا تعاون در300 روستای کشور اجرا می شود.

صاحب‌خبر -

سید حمید کلانتری شنبه در گفت وگو با خبرنگاران در فرمانداری آبادان اظهار کرد: در مرحله اول طرح روستا تعاون، یکهزار روستای کشور هدف گذاری شده است.
وی افزود:این طرح به منظور بهره مندی روستاها از ظرفیتی که مجلس و دولت برای استفاده از اعتبارات ملی فراهم کرده ، با شعار یک هزار روستا یک هزار تعاونی اجرا می شود.
کلانتری گفت:نرخ تسهیلاتی که در این طرح به روستائیان اعطا می شود 6 درصد است و در مناطق مرزی این تسهیلات 2درصد کمتر خواهد بود.
معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود:چهار بانک عامل تسهیلات ارزان قیمت در اختیار روستائیان قرار می دهند.
وی افزود: روستائیان با استفاده از ظرفیت‌های متناسب با روستاهایی که در آن سکونت دارند می‌توانند نسبت به تشکیل تعاونی جدید و یا تقویت تعاونی های موجود اقدام کنند واز این تسهیلات بهره مند شوند.
معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد:برای استان خوزستان در مرحله اول 80 روستا پیش بینی شده که سهم آبادان 19 روستا و تعاونی است.
وی به تشکیل 55 شهر تعاون، در سراسر کشور اشاره کرد و بیان داشت:در این طرح در هر شهرستان یک تعاونی چند منظوره تاسیس می شود که در تمام فعالیت های اقتصادی، اجتماعی، تولیدی و کشاروزی می تواند فعالیت کند.
کلانتری هدف از اجرای این طرح را جذب سرمایه خرد و پراکنده مردم و هدایت آنها در سرمایه گذاری اساسی به منظور مشارکت بیشتر مردم در اقتصاد عنوان کرد .
وی کوچک سازی دولت با واگذاری بخشی از فعالیت های آن به تعاونی ها را از دیگر اهداف اجرای این طرح دانست و افزود: براساس ماده 25 برنامه ششم توسعه کشور، دولت می تواند بخشی از اعتبارات امور خدماتی را در بخش درمان و بهداشت، آموزش، فرهنگی و هنری به این تعاونی ها واگذار کند.
معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تا دهه فجر تعداد شهر تعاونی به 80 شهر افزایش خواهد یافت.
کلانتری معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شنبه وارد شهرستان آبادان شد و قرار است علاوه بر شرکت در شورای اشتغال شهرستان آبادان از تعاونی های لنج داران وحید خرمشهر و فروشگاه زنجیره ای طلوع فجر بهمشیر آبادان بازدید و تعاونی کارکنان تولیدی توزیعی کارکنان سازمان منطقه آزاد اروند را افتتاح کند.
3105/7165/6002
خبرنگار : عدنان جواهری ** تنظیم : حمیدرضا ترابی فرد ** انتشاردهنده: کبری آقازری

انتهای پیام /*

نظر شما