شناسهٔ خبر: 22908945 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان | لینک خبر

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

جهان در ۱۲ ساعت گذشته همچنان صحنه اعتراض‌ها و مخالفت‌های شدید با تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل بود. همچنین کاخ سفید از عربستان خواست به محاصره یمن پایان دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دیدبان، -وزیر امور خارجه فرانسه از به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی توسط رئیس‌جمهوری آمریکا ابراز نگرانی کرد.

-اتحادیه عرب امروز نشستی اضطراری را درباره فلسطین با هدف بررسی تبعات و پیامدهای اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل برگزار می‌کند.

- حملات توپخانه‌ای و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به باریکه غزه به زخمی‌شدن حداقل ۱۵ فلسطینی منجر شد.

-پنج کشور اروپایی عضو شورای امنیت در نشست اضطراری این شورا از تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا در مورد بیت‌المقدس انتقاد کردند.

-کوبا مخالفت خود را با به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی توسط ترامپ اعلام کرد.

- وزیر خارجه آمریکا در انتقادی تند از عربستان سعودی، از این کشور پادشاهی خواست که عواقب سیاست‌های خود درقبال منطقه و همسایگانش را بسنجد.

-فرمانده عملیات نیروهای عراقی برای پاک‌سازی صحرای غربی این کشور اعلام کرد که ۳۵ روستا در مساحتی بالغ بر چهار هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع در مرحله دوم این عملیات پاک‌سازی شده است.

-رئیس‌جمهوری چچن اقدام رئیس جمهور آمریکا را در به رسمت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل به شدت محکوم کرد.

-کاخ سفید در بیانیه‌ای ضمن تکرار ادعاهای بی‌پایه و ثابت‌نشده علیه ایران، بار دیگر از ائتلاف سعودی خواست محاصره یمن را لغو کند.

-وزارت امور خارجه بلاروس اعلام کرد سفارتخانه این کشور همچنان در تل‌آویو خواهد ماند و از تصمیم آمریکا برای به رسمیت شناختن پایتخت جدیدی برای اسرائیل حمایت نخواهد کرد.

نظر شما