شناسهٔ خبر: 22914236 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

گزارش تحولات موضوع قدس در ۲۴ساعت گذشته

ادامه واکنش‌ها نسبت به تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا / ۴ شهید و بیش از ۱۰۰۰ زخمی در حملات رژیم صهیونیستی به فلسطینیان

تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای شناسایی بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، بار دیگر جهان اسلام را حول مسئله قدس و علیه اشغالگری صهیونیست‌ها متحد کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،، موج تازه‌ای که از روز جمعه که «جمعه خشم» نامیده شد در فلسطین و کشورهای اسلامی و عربی به راه افتاده است، در 24 ساعت گذشته نیز ادامه داشت.

در ادامه سر تیتر خبرها و واکنش‌های مرتبط با شناسایی بیت‌المقدس از سوی آمریکا بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی آمده است:

 

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مواضعی در غزه حمله کردند

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی برای چندمین بار در طول 24 ساعت گذشته به مواضعی در غزه حمله کردند.

 

شهادت کودک فلسطینی بر اثر حمله جنگنده‌های صهیونیستی

منابع خبری بامداد شنبه گزارش دادند یک کودک فلسطینی بر اثر حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در شمال غزه به شهادت رسیده است.

 

درخواست عربستان و بحرین از اتباع خود برای عدم مشارکت در تظاهرات حمایت از «قدس»

 سفارتخانه‌های عربستان و بحرین در اردن به اتباع خود هشدار دادند که از مشارکت در تظاهرات‌های ضد آمریکایی و مخالفت با به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی خودداری کنند.

به نوشته روزنامه القدس‌ العربی، سفارت عربستان در اردن در صفحه توییتر خود نوشت که «از شهروندان عربستانی مقیم اردن و دانشجویان سعودی در دانشگاه‌های این کشور می‌خواهیم که از مکان‌های تجمع و راهپیمایی‌ها به خاطر حفظ جان خود دوری کنند».

 

4 شهید و بیش از هزار زخمی در خیزش فلسطین برای «قدس»

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد حملات نظامیان رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها طی دو روز گذشته (جمعه و پنجشنبه هفته گذشته) منجر به شهادت دو فلسطینی و مجروحیت 1114 تن شد.

 

عکس/ ترس یک لشکر از یک نفر+واکنش هنرمندان

بازداشت و اسکورت نوجوان معترض فلسطینی در قدس اشغالی توسط گروهی از نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی واکنش شدیدی در فضای مجازی به همراه داشت.

 

محمود عباس: آمریکا دیگر شایستگی نظارت بر مذاکرات صلح را ندارد

 «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد واشنگتن دیگر شایستگی نظارت بر مذاکرات سازش را ندارد.

 

کره شمالی اقدام ترامپ علیه قدس را «بی‌شرمانه» نامید

 کره شمالی روز شنبه در بیانیه‌ای از تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در مورد به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی انتقاد و مجددا وی را با عنوان "پیر خرفت" توصیف کرد.

 

وزیر خارجه قطر: مخالف هرگونه اقدامی علیه قدس هستیم

وزیر خارجه قطر در تماس تلفنی با رکس تیلرسون، مخالفت خود با هرگونه اقداماتی در راستای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را اعلام کرد و گفت که چنین اقداماتی تلاش‌های بین‌المللی برای اجرای راه‌حل دو دولت را تضعیف می‌کند.

 

بررسی علل پافشاری اسرائیل در انتقال سفارت آمریکا به قدس

مرکز مطالعاتی «المستقبل» امارات در یادداشتی به قلم «محمد عبدالله یونس» با عنوان «چرا اسرائیل به انتقال سفارت آمریکا به قدس اصرار دارد» به توطئه واشنگتن و تل آویو برای مشروعیت‌بخشی به اشغالگری اسرائیل در بیت المقدس پرداخت. 

 

سفیر ایران در لبنان: فلسطین، قطب‌نمای اصلی برای ایران است

سفیر ایران در فلسطین گفت اکنون همه طرف‌های فلسطینی دریافته‌اند که آمریکا نمی‌تواند نقش یک میانجی بی‌طرف برای آشتی (فلسطین) را بازی کند.

 

مقام اماراتی: تصمیم ترامپ درباره قدس هدیه‌ای به افراطی‌گری است

«انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات امروز شنبه در کنفرانس امنیتی «گفت‌وگوی منامه» در بحرین با اشاره به تصمیم ترامپ درباره قدس گفت که چنین تصمیماتی هدیه به افراطی‌گری است و افراطی‌ها از آن برای تشدید افراطی‌گری و تنفر استفاده خواهند کرد.

 

سخنگوی کاخ سفید: ترامپ هنوز به توافق صلح خاورمیانه متعهد است

رئیس‌جمهور آمریکا علیرغم آنکه با اعلام تصمیم خود مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل موجی از اعتراضات را در جهان به راه انداخته، به تازگی گفته که همچنان به توافق صلح خاورمیانه متعهد است.

 

الازهر کمپین تحریم کالاهای آمریکایی و اسرائیلی را راه‌اندازی کرد

 «عباس شومان» قائم مقام شیخ الازهر مصر در صفحه فیس‌بوک خود از راه‌اندازی کمپین «تولیدات آمریکا و رژیم صهیونیستی را تحریم کنید»، خبر داد.

 

اردوغان: اسرائیل اشغالگر و استعمارگر است

رئیس جمهور ترکیه، رژیم اسرائیل را اشغالگر و استعمارگر خواند و گفت که تصمیم رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناخت قدس به عنوان پایتخت این رژیم اشتباه است.

 

تصاویر خرابی‌های ناشی از بمباران غزه توسط رژیم صهیونیستی

بمباران مناطقی در نوار غزه منجر به تخریب‌های بسیاری در ساختمان‌های مسکونی و برخی مدارس شد.

 

 

رئیس کلیسای ارتدوکس مصر نیز ملاقات با معاون ترامپ را لغو کرد

پاپ «تواضروس دوم»، رئیس کلیسای ارتدوکس قبطی مصر اعلام کرد که به دلیل تصمیم اخیر آمریکا در مورد قدس، از ملاقات با معاون رئیس جمهور این کشور معذور است.

 

حزب حرکت ملی ترکیه خواستار تعلیق روابط این کشور با رژیم اسرائیل شد

رئیس حزب حرکت ملی ترکیه در اعتراض به اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی، از دولت ترکیه خواست روابط دیپلماتیک خود با تل‌آویو را به تعلیق درآورد.

 

هزاران تن در یونان علیه تصمیم ترامپ درباره قدس تظاهرات کردند

بنابر فراخوان گروه‌های فلسطینی و چپ گرا، تظاهرات گسترده‌ای در آتن علیه تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا درباره قدس برگزار شده است.

 

بازداشت یکی از زنان عضو شورای قانونگذاری فلسطین و بدرفتاری با وی/ مجروحیت ده‌ها نفر

بر اساس گزارش شبکه المیادین، 20 فلسطینی در درگیری‌های امروز مجروح شدند؛ «جهاد ابوزنید» عضو شورای قانونگذاری فلسطین (از جنبش فتح) نیز در خیابان صلاح‌الدین قدس بازداشت شدند؛ نظامیان صهیونیستی این زن فلسطینی را مورد ضرب و شتم قرار دادند و با بدرفتاری به پاسگاه پلیس در خیابان صلاح‌الدین کشیدند.

انتهای پیام/د

برچسب‌ها:

نظر شما