شناسهٔ خبر: 22901141 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

بعضی مناطق آزاد بعد ۱۰ سال هنوز فعال نیستند!

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز، حمیدرضا حاجی بابایی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به ارسال مجدد لایحه ایجاد 12 منطقه ویژه اقتصادی و 8 منطقه آزاد تجاری به مجلس از سوی دولت اظهار داشت: باتوجه به عملکرد ضعیف دولت در فعال کردن مناطق آزااد و اقتصادی قبلی باید این لایحه در مجلس مورد بحث و بررسی قرار گیرد تا بتوان درباره نحوه فعالیت این مناطق برنامه ریزی کرده و متناسب با آن تصمیم مقتضی اتخاذ شود.

وی افزود: در حالی که در گذشته مجلس به دولت در خصوص احداث مناطق ویژه اقتصادی و  مناطق آزاد تجاری مجوز داد، اما دولت به خوبی به آن ورود نکرد و آنها را فعال نساخت.
 

حاجی بابایی با بیان اینکه باید عملکرد دولت در خصوص عدم فعالیت برخی از مناطق آزاد تجاری و مناطق ویژه اقتصادی در گذشته مورد نقادی و بحث و بررسی قرار گیرد تصریح کرد: باید بررسی شود که آیا دولت کارامدی لازم را در قبال این مناطق دارد یا خیر و یا اینکه آیا می‌تواند به اهدافی که برای مناطق در نظر گرفته ایم دست یابد. علی رغم گذشت ده سال هنوز در برخی از  این مناطق هیچ فعالیتی صورت نمی گیرد.
 

نماینده مردم همدان و فامنین در پایان بزرگترین معضل امروز مناطق ویژه اقتصادی و آزاد تجاری را عدم توجه به صادرات برشمرد و خاطرنشان کرد: متاسفانه در حالی که نقطه پرتاب صادرات بودن مناطق ویژه اقتصادی و تجاری مهمترین ویژگی و هدف برای آنها در نظر گرفته شده بود اما متاسفانه تا امروز به این موضوع آن طور که باید توجه نشده و این سکوی پرتاب جای خود را به واردات داده است.

منبع: دانشجو

نظر شما