شناسهٔ خبر: 22896748 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

عضو ارشد حزب الله:

آمریکا باید به اشتباه خود درباره قدس پی ببرد

نایب رییس شورای اجرایی حزب الله بر لزوم فشار همه دولت های عربی و اسلامی به آمریکا تا اذعان به اشتباه درباره قدس تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی دعموش رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در منطقه بئرالعبد در ضاحیه جنوبی برگزار شد، گفت: قدس یک مساله کاملا اسلامی است که پس از تصمیم آمریکا در معرض خطر واقعی یهودی سازی و تغییر تاریخ و هویت قرار دارد.

وی افزود: این تصمیم یک تجاوز و دشمنی علیه امت عربی و اسلامی و برانگیختن احساسات صدها میلیون تن از مسلمانان و مسیحیان به شمار می آید و توهین عمدی به احساسات بسیاری از کشورهای و قدرت های جهان محسوب می شود.

عضو ارشد حزب الله ایستادگی قاطع و اقدامات عملی مسلمانان و اعراب را عامل عدم اجرای این توطئه دانست و تصریح کرد: دولت های عربی و اسلامی در نشست های اتحادیه عرب یا سازمان کنفرانس اسلامی باید تصمیم واقعی مبنی بر عزل رژیم صهیونیستی و قطع ارتباط و توقف عادی سازی با این رژیم اتخاذ کرده و در برابر هر دولتی که بخواهد قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی قلمداد کند، بایستند.

وی ادامه داد: آمریکا باید فشار را احساس کند تا به اشتباه خطرناک خود و جنایت بزرگ علیه قدس و مقدسات اسلامی و مسیحی آن پی برده و حق بازگشت فلسطینیان را بپذیرد.

حجت الاسلام دعموش خاطرنشان ساخت که رییس جمهور آمریکا احتمالا اعتقاد داشته باشد که اعتراضات به این تصمیم از مرز تظاهرات مردمی فراتر نرود و سپس این تصمیم به مرحله اجرا برسد چرا که اختلاف و شکاف و درگیری داخلی بر کشورهای عربی و اسلامی حاکم شده است.

وی بر لزوم ناکامی این اعتقاد تأکید کرد و بیان داشت: دولت های عربی و اسلامی برای یکبار هم به اقدامات عملی برای مخالفت با این تصمیم بپردازند و پیامی قوی به رژیم صهیونیستی و آمریکا درباره مخالفت قاطع با یهودی سازی قدس و عدم کوتاه آمدن از مقدسات و ابدی بودن پایتختی قدس برای فلسطین ارسال کنند.

امام جمعه بئر العبد در بخش پایانی خطبه های نماز جمعه گفت: فلسطین و قدس هیچگاه تنها نخواهند ماند و مقاومت باید به ویژه پس از این تصمیم آمریکا به گزینه همه دولت ها و ملت ها و گروه ها مبدل شود زیرا تنها گزینه برای آزادی سرزمین و قدس و مقدسات به شمار می آید./980/ب901/د

نظر شما