شناسهٔ خبر: 22896102 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

وحدت مسلمانان عظمت پوشالی استکبار جهانی را به سخره گرفته است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر وحدت همه مسلمانان دنیا، گفت: تاکنون بارها وحدت و اراده مسلمانان هیبت و عظمت پوشالی استکبار جهانی را به سخره گرفته و ضعف آن‌ها را نمایان کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه بجنورد مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به وحدت مثال‌زدنی مسلمانان در دفاع از ارزش‌های اسلامی، اظهار داشت: وحدت بین مسلمانان عامل مهمی در مقابل اهداف و سیاست‌های مذبوحانه استکبار جهانی است.

وی افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون بارها مسلمانان و ملت آزادی‌خواه ایران با وحدت و اتحاد بی‌نظیر خود اهداف و برنامه‌های دشمنان را با ناکامی رو به رو کرده و به این طریق هیبت و عظمت آمریکا را به سخره گرفته است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه کرد: استکبار جهانی از ابتدای انقلاب اسلامی با نقشه و دسیسه‌های فراوان در پی تفرقه‌افکنی و جدایی ملت انقلابی ایران بود ولی همیشه با روشنگری‌های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اهداف دشمن نقش بر آب‌شده است.

وی ادامه داد: مردم ایران هم بارها و بارها با وحدت و اراده مثال‌زدنی خود و با هوشیاری و بیداری اسلامی گوش‌به‌فرمان امام راحل و رهبر معظم انقلاب بوده و به این طریق نقشه‌ها و اهداف دشمنان را در ایجاد تفرقه خنثی کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی بابیان اینکه وحدت و همبستگی مسلمانان مسأله مهم و اساسی جهان اسلام است، تصریح کرد: در حقیقت وحدت و همبستگی بین مسلمانان سبب عزت، سربلندی و رستگاری جامعه اسلامی می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه نباید دشمنان را کوچک و بی‌اهمیت فرض کنیم، خاطرنشان کرد: دشمنان هیچ‌گاه در ایجاد تفرقه بین مسلمانان تعلل و سستی نمی‌کنند که نمونه بارز آن به وجود آوردن گروه تکفیری داعش در منطقه و همه‌پرسی کردستان عراق است که بار دیگر با وحدت مسلمانان با شکست رو به رو شد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اقدام رییس‌جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس شریف به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: مقابله با اقدام نابخردانه رییس‌جمهور آمریکا نیازمند وحدت بین‌المللی مسلمانان است؛ چراکه قدس متعلق به تمام مسلمانان جهان است.

وی افزود: قدس به‌عنوان قبله اول مسلمانان قلب امت اسلام است و این بار هم باید ملت‌های مسلمان در کنار مردم مظلوم فلسطین با وحدت و اتحاد خود این اقدام سخیف رییس‌جمهور آمریکا را محکوم کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در انتها با اشاره بر لزوم گسترش وحدت بین‌المللی در بین مسلمانان جهان، تصریح کرد: وحدت و اتحاد مسلمانان در سوریه و یمن بار دیگر نقشه‌های استکبار جهانی را با شکست رو به رو کرده و هیبت و عظمت پوشالی استکبار را نمایان کرد و این مسأله سبب عصبانیت و نابخردی استکبار جهانی شده است./9314/پ۲۰۱/ب۱

نظر شما