شناسهٔ خبر: 22895717 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

امام جمعه چالوس:

راه نجات از دشمنی‌های آمریکا توانمند کردن توان داخلی کشور است

امام جمعه چالوس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که می‌فرمایند که دشمن مرتب در حال توطئه کردن و دشمنی است، گفت: اگر بخواهیم از شر دشمنی‌های آمریکا راحت شویم باید کشور را در داخل قدرتمند و توانمند کنیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار دفاع پرس از مازندران، حجت الاسلام «محمد مهدی راشدی نوری» امام جمعه چالوس در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهرستان با اشاره به 18 آذر سالروز معرفی رژیم بعث عراق به عنوان آغاز جنگ علیه ایران توسط سازمان ملل، گفت: کسانی که تمام تلاش خود را در حمایت از صدام بکار گرفتند تا جمهوری اسلامی نوپا را به شکست بکشانند زمانیکه در برابر اراده مصمم دفاع مقدس ملت فداکار ایران روبرو شدند، نتوانستند به اهداف پلیدشان برسند، سرانجام مجبور شدند رژیم صدام را به عنوان رژیم متجاوز و آغازگر در جنگ معرفی می کنند.

امام جمعه چالوس با اشاره به 19 آذر ماه به عنوان روز جهانی حقوق بشر، اظهار کرد: تنها چیزی که برای سازمان‌های بین المللی تحت نفوذ قدرت‌های استکباری هیچ‌گونه جایگاهی ندارد حقوق بشر است و منظورشان از حقوق بشر فقط حقوق قدرت‌های چپاولگر می‌باشد.

وی با بیان اینکه حقوق ملت‌ها و کشورهای ضعیف و ملت‌هایی که در مقابل قدرت‌های استکباری و خود چپاولگری و تجاوزگری آنان ایستادند اصلا مطرح نیست، گفت: ظلم و ستمی که رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی نسبت به ملت مسلمان و مظلوم فلسطین مرتکب می‌شود کمترین برخورد نمی‌شود و یا جنگ نیابتی که رژیم مرتجع و سرسپرده آل سعود در یمن مظلوم و سایر کشورهای اسلامی با حمایت از گروه‌های تکفیری تروریستی راه انداخته است، کمترین عکس العمل را نشان نمی‌دهند.

حجت الاسلام راشدی نوری دلیل خشم آمریکا و رژیم غاصب در برابر ایران اسلامی را حمایت و کمک به کشور مسلمان مانند عراق و سوریه که با درخواست دولت‌هایشان انجام گرفته است و یا دفاع از مردم مظلوم یمن و حزب الله در لبنان و فلسطین مظلوم دانست و گفت: از اینکه ایران تنها با اتکا به توانمندی خود و برای دفاع از امنیت خود کشورهای مورد تجاوز قرار گرفته، توانمندی نظامی قدرتمند پیدا کرده است و توانسته است با تولید موشک‌های بالستیک دوربرد امنیت خود را تضمین کند و برای متجاوزان وحشتی ایجاد کرده است مورد تهاجم قرار می‌گیرد.

امام جمعه چالوس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که می فرمایند که دشمن مرتب در حال توطئه کردن و دشمنی است، اظهار کرد:  اگر بخواهیم از شر دشمنی‌های آمریکا راحت شویم باید کشور را در داخل قدرتمند و توانمند کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید با تکیه بر اقتصاد مقاومتی، قدرت اقتصادی کشور را بالا برده و با تکیه بر سرمایه‌ها و ظرفیت بالای داخلی اعم از نیروی انسانی و غیرانسانی، ارکان استقلال کشور را قوی کرد، گفت: از واردات در حد ضروری و برای توانمند سازی تولیدات و اقتصاد بهره برد، نه اینکه برویم و از خارج شتر وارد کنیم.

امام جمعه چالوس با تاکید بر اینکه باید مسئولان از دادن شعارهای بدون پشتوانه پرهیز کنند، گفت: واقعیت‌های بیرونی و زندگی مردم کوچه و بازار با آمارهای بلند پروازانه و غیر واقعی مطابقت ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما