شناسهٔ خبر: 22895646 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

یک هنرمند نگارگر و تذهیب کار:

خلق اثر در حوزه قرآنی زندگی هنرمند را تحت تأثیر قرار می دهد

گروه هنر: یک هنرمند نگارگر و تذهیب کار با اشاره به حوزه فعالیت های اخیر خود به ایکنا گفت: خلق اثر با مضامین قرآنی و دینی به دلیل ماندگاری مفهومی آن زندگی هنرمند را تحت تأثیر قرار می دهد.

صاحب‌خبر -

علی اشرف‌‌قنبری، هنرمند نگار‌گر و تذهیب کار در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) درباره آثار اخیرش اظهار کرد: هم اکنون در حال کار روی تابلویی با محوریت حضرت ابوالفضل (ع) هستم که به زودی آن را به پایان خواهم رساند. این اثر به سفارش برای چاپ یک کتاب آماده می شود. همچنین در اثر دیگری که در حوزه تذهیب در دست دارم در قالب شمسه در آن به اسماء خداوند متعال می‌پردازم.

وی افزود: اکثر آثارم را با محوریت موضوعاتی دینی و قرآنی دنبال می کنم و خوشبختانه این محوریت در هنر نگارگری و تذهیب کاملا هماهنگ و مؤثر انجام می شود. به ویژه هنر تذهیب که در قرابت مفهومی با مضامین قرآنی است. این هماهنگی مفهومی و هنری در خلق اثر دینی به هنرمند کمک بسزایی می کند. حقیقت هم در خلق آثار قرآنی این است که  اثر در این حوزه ماندگارتر خواهد بود.

این هنرمند ادامه داد: نکته دیگری که می‌توان از آن به عنوان ثمرات کارهای دینی و قرآنی نام برد این است که کار قرآنی به نوعی زندگی هنرمند را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و باعث می‌شود تا هنرمند راهی را که در زندگی پیش می‌گیرد به سمت آرمان‌های والای اخلاقی و دینی باشد.

اشرف‌قنبری در انتها گفت: متاسفانه آنگونه که باید از هنر ارزشی حمایت نمی‌شود. برای مثال چند سال پیش در اوکراین نمایشگاهی داشتم که آثار را روی صندلی به نمایش گذاشته بودند و حتی زحمت آویزان کردن آن به روی دیوار را هم به خود نداده بودند! این برخورد با هنر و آثارهنری او سبب آزردگی ام شد، به همین دلیل و با وجود این‌که 12 نمایشگاه در خارج از کشور برگزار کرده‌ام، ترجیح می‌دهم نمایشگاه‌های دیگرم را در کشورم و برای هم میهنانان عزیزم و در شرایط بهتری به نمایش درآوردم.

نظر شما