شناسهٔ خبر: 22894929 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حجت‌ الأسلام و المسلمین حسینعلی سعدی در نماز جمعه بخش کن عنوان کرد:

حکام بی‌تجربه عربستان با فروش بیت‌المقدس هویت خودشان را فروختند

گروه سیاسی: امام جمعه موقت بخش کن گفت: حکام بی‌تجربه عربستان فکر می‌کنند با فروش بیت‌المقدس صنعا و بیروت را می‌توانند بخرند اما نمی‌دانند که عزت و هویت خودشان را می فروشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نماز جمعه این هفته بخش کن به امامت حجت‌ الإسلام و المسلمین حسینعلی سعدی (16 آذر) در حسینیه سرآسیاب برگزار شد.
وی در ابتدا گفت:چه کسی می‌تواند پیغمبر خدا را بشناسد و عمق وجود ایشان را فهم کند. عظمت وجود پیغمبر خدا زیاد است و خداوند در قرآن  سایر انبیای الهی را به اسم صدا می‌کند اما  فقط پیامبر خدا در قرآن تکریم شده است.
حجت‌الاسلام سعدی در ادامه افزود: پیامبر خاتم در مقام عبودیت آن قدر سیر می‌کند که موفق می‌شود، یک تمدن بشری را پایه‌ریزی کند. دین پیامبر با شمشیر ترویج پیدا نکرد بلکه توحید آنچنان استوار و مستحکم است که پیامبر منطق و وحی کلامش را به جهان رساند و بنابراین فطرت انسان‌ها این پیام را پذیرفت.
وی درادامه خاطرنشان کرد: حاکم کردن عقلانیت و منطق باید براساس گفت‌و‌گو باشد. چون با بحث و گفت‌وگو است که وحدت تاکنون در جامعه اسلامی حفظ شده است.
حجت الاسلام سعدی گفت: پیامبر آمد و عقلانیت و منطق را به جامعه داد. پیامبر، پیغمبر رحمت بود. در آن زمان خشونت و قتل وجود نداشت و پیامبر نیازی نداشت که به وسیله شمشیر تحمیل عقیده کند که این اولین پایه تمدن‌سازی پیامبر اکرم(ص) یود و پایه دیگر تمدن‌سازی پیامبر اسلام عزت و دفاع ازاسلام است.
امام جمعه موقت کن درادامه گفت: برای استدلال کسانی بودند که پیمان را نگاه نمی‌داشتند و به محض اینکه دیدند احزاب پیمان را شکستند خلف وعده کردند.
وی گفت: عقلانی نیست که به اسم گفتمان خود را خلع سلاح کنیم؛  پیامبر هم به وحدانیت و هم به عزت تأکید داشتند بنابراین برای مقابله با هجوم دشمنان نیاز به شمشیر و اسلحه داریم.
سعدی گفت :شمشیر اسلام برای ترویج فکر نیست بلکه برای جلوگیری از قداره‌‌بندهای چاقو کش است اما در مقابل برای آن جامعه‌ای که با قلم بیگانه است، پیغمبر به قلم سوگند خورد بنابراین  سهم تولید و دانش در تمدن پیامبر زیاد بود.
سعدی در ادامه خطبه اول گفت: امروز در آستانه بازسازی تمدن نوین اسلامی هستیم و پیامبر راهبرد وحدت را داد. امروز امت اسلامی باید بیدار باشد و شمشیر اسلامی باید در فرقه‌ها هزینه شود ومسلمانان باید اب یکدیگر گفت‌وگو کنند.
وی افزود: ما از شیعیان بحرین و اهل سنت مظلوم فلسطین هم دفاع می‌کنیم. کسانی‌که دو گانه شیعه و سنی درست می‌کنند با راهبرد پیامبر هماهنگ نیستند. رحمت اسلامی باید بر جامعه ایمانی سایه بزند.
وی تصریح کرد: 115 میلیارد دلار از بیت‌المال مسلمین صرف منعقد شدن قراردادهای تسلیحاتی می‌شود تا بر سر مسلمانان یمن ریخته شود. مسلمانان برادر هم هستند و به سوی یک قبله نماز می‌خوانند و به یک پیامبر ایمان دارند.
وی درپایان خطبه اول گفت: شما را نسبت به خون، عرض و آبروی مومن هشدار می‌دهم که این سفارش پیامبر مکرم اسلام است.
حجت الاسلام سعدی درخطبه دوم نمازجمعه گفت: مسئله اولی که پشت سر گذاشتیم 16 آذر روز دانشجو است که در تاریخ این مرز و بوم بسیار پر برکت است. دانشجویان در برابر استکبار و ظلم خون خود را تقدیم و استکبارستیزی کردند.
وی افزود:دانشجویان این روز گرامی را با محتوایی که دارد پاس بدارند. هرچه در در ابعاد این حادثه سخن بگوییم کم است. جوانان دانشجو در برابر سیاست‌های استکبار قیام می‌کنند و این قابل تجلیل است.
امام جمعه موقت بخش کن در ادامه ضمن محکوم کردن اقدام اخیر ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: چه اتفاقی افتاده که رئیس‌جمهور آمریکا اعلام می‌کند قدس شریف را به‌عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت می‌شناسیم و سفارت آمریکا را به آنجا انتقال می‌دهیم.
وی ادامه داد: چند دلیل در این اقدام ترامپ وجود دارد که اول به نوعی پوشش دادن به عدم موفقیت‌های ترامپ است که موجب کاهش محبوبیت او شده و کاهش محبوبیت ترامپ باحمایت از صهیونیست‌ها جبران نمی‌شود.
سعدی اضافه کرد: دوم اینکه وعده‌های انتخاباتی ترامپ پوشالی از آب درآمد و طراحی امنیت اسرائیل و سیاست‌های استکباری با شکست مواجه شده است.
وی افزود: ترامپ از خطوط قرمز گذشته و مسلمانان را تحریک کرده است که این خطای بزرگ آن‌هاست و انشاالله به زودی نتیجه خطای خود را خواهند دید.
امام جمعه موقت بخش کن خاطرنشان کرد: :آمریکا تا به‌حال تظاهر می‌کرد که من میانجی و بی طرف هستم و در حال حاضر ماهیت خود را نشان داد و تنها راه رسیدن به حقوق حقه مردم فلسطین گفتمان است. اعلام ترامپ برای رژیم صهیونیستی یک تصمیم تاریخ‌ساز است و این به خاطر نابخردی آمریکا و دود سیاهی است که در کاخ سفید روشن شد.
سعدی افزود: در این مدت صف‌بندی جدیدی تشکیل شده است و پیش‌بینی رهبر فرزانه انقلاب درباره نابودی اسرائیل در حال تحقق است.
وی درپایان خطبه دوم گفت: حکام بی‌تجربه عربستان فکر می‌کنند با فروش بیت‌المقدس صنعا و بیروت را می‌توانند بخرند؛ نمی‌دانند که عزت و هویت خودشان را می فروشند

نظر شما