شناسهٔ خبر: 22894507 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

بعد از اقامه نماز جمعه و همزمان با هزار نقطه کشور انجام گرفت؛

خروش انقلابی مردم تهران در دفاع از آرمان قدس شریف

گروه سیاسی: مردم ایران اسلامی، امروز پس از اقامه نماز جمعه در سراسر کشور، خشم و انزجار خود از تصمیم رئیس جمهور آمریکا مبنی بر انتقال سفارت این کشور به قدس شریف را محکوم کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مردم شریف ایران اسلامی، یکبار دیگر فریاد خشم و انزجار خود از زیاده‌خواهی‌های جبهه استکبار در جهان اسلام را نشان داده و بر حمایت همیشگی خود از آرمان فلسطین تأکید کردند.

مردم همیشه در صحنه ایران ، امروز 17 آذرماه، پس از اقامه نماز جمعه در تهران و بیش از هزار شهرستان و شهر و بخش در سراسر کشور فریاد «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند و بدین گونه اعتراض خود نسبت به تصمیم اخیر دونالد ترامپ مبنی بر انتقال پایتخت آمریکا به قدس شریف را نشان دادند.

تظاهرات کنندگان در جریان این راهپیمایی اعتراضی با سردادن شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «الله اکبر»، و همچنین با به آتش کشیدن پرچم های آمریکا و اسرائیل، مراتب نفرت خود را از این تصمیم بیان داشته و اعلام کردند اجازه نمی‌دهند چنین فتنه‌هایی در جهان اسلام به سرانجام برسد.

مردم تهران نیز همگام با سایر مردم ایران اسلامی، پس از اقامه نماز با برپایی راهپیمایی اعتراضی، خشم و نفرت خود از این تصمیم بحث برانگیز را نشان داده و علیه سران آمریکا و رژیم صهیونیستی شعار سر دادند. راهپیمایان تهرانی نیز همانند سایر هموطنان، این تصمیم دولت آمریکا را حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی قلمداد کرده و اعلام کردند با بصیرت خود و حمایت همه جانبه از مردم مظلوم فلسطین، همه توان خود را در راستای آزادی قدس شریف به کار خواهند گرفت.

راهپیمایان تهرانی تأکید کردند که باید در این مقطع حساس، به حمایت همه جانبه از ملت مظلوم فلسطین به عنوان پاره تن جهان اسلام پرداخت و تلاش کرد که ان‌شالله این رژیم غاصب هرگز نتواند 25 سال آینده را چشم خود ببیند.

در این راهپیمایی، جمع کثیری از علما، روحانیون، مسئولان لشکری و کشوری و سایر اقشار جامعه از جمله هنرمندان و ورزشکاران حضور پیدا کرده و به این تصمیم و تلاش برای یهودی سازی قبله اول مسلمین اعتراض کردند

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز روز گذشته در پی اعلام تصمیم شیطانی ترامپ به منظور انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت‌المقدس ضمن محکوم‌نمودن این تصمیم ابلهانه و رذیلانۀ رئیس جمهوری امریکا با صدور اطلاعیۀ فراخوان و دعوت عمومی از ملت بزرگ، شریف و استکبارستیز ایران اسلامی دعوت کرده بود تا پس از اقامۀ نماز باشکوه جمعه این هفته در سراسر کشور خشم و نفرت و انزجار خود را از آمریکای مستکبر و جنایتکار و رژیم سفاک و کودک‌کش صهیونیستی و این اقدام دیوانه‌وار و ابلهانه فریاد کنند.

در بخشی از بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آمده است: بایستی اذعان کرد فلسطین بسیار بزرگتر از آن است که ترامپ بتواند با این تصمیم خود تاریخ آن را تغییر دهد و قدس تا ابد پایتخت فلسطین و محور اصلی وحدت و توجه و قبلۀ اول امت بزرگ اسلامی باقی خواهد ماند و به رسمیت‌شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم سفاک، اشغالگر و تروریست پرور صهیونیستی به هیچ وجه اعتبار نخواهد داشت.

راهپیمایان همچنین در پایان این مراسم بیانه‌ای صادر کردند که در بخش‌هایی از آن آمده است: مـا تـظاهر کنندگان، همچنان آمریکا را شیطان بزرگ و دشمن شمارۀ یک بشریّت و عامل اصلی ناامنی و جنگ در منطقه و جهان دانسته و مراتب نفرت و خشم قلبی خود از این ددمنشی و سیاست‌های خصمانه به ویژه از تصمیم ابلهانۀ ترامپ در انتقال سفارت خود به بیت المقدس و رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را اعلام می نماییم.

مردم فهیم ایران در پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری باور دارند که مسئله فلسطین ، امروز در رأس مسائل سیاسی امت اسلام است و همه موظفند برای آزادی و نجات ملت فلسطین تلاش و مجاهدت کرده و در این مسیر پایدار خواهیم ماند .

 ما ملت بزرگ ایران اسلامی اعلام می داریم : سرزمین فلسـطین، بزرگتـر از آن است که ترامپ بتواند با این گونه تصمیمات ، تاریخ آن را تغییر دهد و به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیمی اشغالگر و تروریست پرور ، به هیچ وجه اعتبار قانونی نداشته و قدس تا ابد پایتخت فلسطین باقی خواهد ماند.

یادآور می‌شود چندین سال است که رژیم صهیونیستی طرح انتقال پایتخت این رژیم جعلی به بیت المقدس، قبله اول مسلمین جهان را تصویب کرده و تاکنون مورد پذیرش جهانی واقع نشده است تا اینکه چند روز قبل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، حکم انتقال سفارت این کشور به قدس شریف را امضاء کرده و منجر به واکنش‌های اعتراضی شدیدی از جانب کشورهای اسلامی و همچنین برخی از کشورهای غیر اسلامی شد.

نظر شما