شناسهٔ خبر: 22890541 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در کمیسیون تمدن نوین اسلامی به مثابه راهبرد وحدت اسلامی؛

جعید: وحدت شیعه و سنی در لبنان یک نمونه برای سایر کشورها است

خبرگزاری شبستان: رییس جبهه عمل اسلامی لبنان گفت: ما در لبنان شاهد همکاری شیعه و سنی هستیم و این یک نمونه خوب برای همه است، لذا تجربه وحدت اسلامی حزب‌الله نیاز به مطالعه دقیق و عمیق دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، شیخ زهیر جعید رییس جبهه عمل اسلامی لبنان امروز پنجشنبه (16 آذرماه) در کمیسیون تمدن نوین اسلامی به مثابه راهبرد وحدت اسلامی که در هتل آزادی برگزار شد با اشارهب به خط و مشی وحدت طلبانه حزب‌الله لبنان اظهار داشت: تمام اهل سنت لبنان برخلاف تبلیغات مسمومی که در این دوران برعلیه آنها شده است در مسیر وحدت ایثار می‌کنند و همیشه آماده ارائه خدمات هستند.

وی ادامه داد: ما از زمان تشکیل جبهه عمل اسلامی لبنان توانستیم همکاری‌های خوبی با حزب‌الله داشته باشیم و در مقابل برنامه‌های آمریکا بایستیم، وحدت ما با حزب‌الله به عنوان یک گروه شیعه عملا بوده و ما برای جهاد و مقاومت شهید دادیم و آثارش هنوز وجود دارد.

شیخ زهیر جعید تاکید کرد: خوشبختانه ما همیشه در برابر متجاوزان و رژیم صهیونیستی ایستاده‌ایم و سرافراز بوده‌ایم و هیچگاه قرارداد ذلت باری امضاء نکرده بلکه آن را از خاک لبنان اخراج کرده‌ایم، امروز اسرائیل قدرت حزب‌الله را دیده و بخاطر این دست به انواع توطئه‌ها می‌زند تاجنگ مذهبی راه بیاندازد اما به لطف رهبری بیدار حزب‌الله که دست وحدت بسوی همه اقوام و گروه‌ها دراز کرده، نتوانستند موفق شوند.

رییس جبهه عمل اسلامی لبنان یادآور شد: متاسفانه در طی روزهای گذشته لبنان اسیر حاشیه‌های سعد الحریری شده است و پس از اقدام عربستان که منجر به استعفای اجباری و تحمیلی نخست‌وزیر شد بازهم سید حسن نصرالله دست وحدت و همکاری به سوی او دراز کرد و توطئه را با این اقدام خنثی نمود.

وی در پایان گفت: ما در لبنان شاهد همکاری شیعه و سنی هستیم و این یک نمونه خوب برای همه است، لذا تجربه وحدت اسلامی حزب‌الله نیاز به مطالعه دقیق و عمیق دارد و حزب‌الله در مقاومت و وحدت اسلامی بسیار موفق شده است.

نظر شما