شناسهٔ خبر: 22882676 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

عضو مجمع علمای لبنان:

حزب الله محور وحدت در لبنان و جهان اسلام است

حوزه/ عضو مجمع علمای لبنان با انتقاد از دروغ پردازی ها نسبت به حزب الله، سید حسن نصرالله و حزب الله را محور عملی و راستین حفظ وحدت اسلامی در لبنان و جامعه اسلامی دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، شیخ جعید، پیش از ظهر امروز در کمسیون تمدن اسلامی به مثابه راهبرد وحدت اسلامی در تهران گفت: حزب الله در سال 1982 در پی انقلاب اسلامی و همچنین ناکارآمدی جنبش های کشورهای اسلامی شکل گرفت.

عضو مجمع علمای لبنان افزود: همزمان با فعالیت حزب الله حزب توحید نیز متشکل از علما و فعالان اهل سنت در لبنان شکل گرفت و همیشه ارتباط خوبی نیز با حزب الله حفظ کرده است.

وی بیان کرد: به عنوان یک عالم سنی مذهب شهادت می دهم که همواره حزب الله در لبنان و در کشورهای اسلامی پرچمدار وحدت اسلامی و حفظ آرمان های مقدس اسلام بوده است، و هیچ گاه به فکر خود نبوده است و همیشه خود را فدای اسلام کرده است.

شیخ جعید افزود: در سال 2005 که وحدت بر اساس حزب الله شکل گرفت و در این زمینه رفیق حریری ترور شد و سعی کردن که این کار به گردن حزب الله بیاندازند؛ در آن زمان تمام دستگاه های تبلیغی از فتنه صحبت کردند ولی حزب الله از فتنه صحبت نکردند بلکه دست وحدت را بلند کردند.

عضو مجمع علمای لبنان تصریح کرد: حزب الله و ما بیش از ده سال در مقابل این چالش ایستادیم، ولی رهبری حزب الله در این سالها همیشه به وحدت التزام داشته و امروز به این وضعیت رسیدیم.

وی ادامه داد: پس از اقدام عربستان که بر گرفته از غرور و تکبر آنها بود، استعفایی را به سعد حریری تحمیل کرد، ولی رهبر حزب الله به سعد حریری دست وحدت داد و با او همکاری کرد تا لبنان دچار چالش نشود.

عضو مجمع علمای لبنان اضافه کرد: روحانیون لبنان مثال بسیار خوبی برای وحدت آفرینی در جامعه اسلامی است؛ روحانیون در لبنان تنها در تلویزیون و همایش های وحدت حضور پیدا نمی کنند، بلکه عمیقا و در صحنه عمل به وحدت التزام دارند.

شیخ جعید تصریح کرد: حزب الله در همه صحنه های سیاسی و وحدت آفرینی موفق شده است؛ امیدواریم که جمهوری اسلامی نیز در مسیر وحدت آفرینی بیش از پیش موفق عمل کند.

انتهای پیام

نظر شما