شناسهٔ خبر: 22889422 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نویسنده ایتالیایی:

ترامپ با به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اشتباه راهبردی مرتکب شد

مسکو- ایرنا- 'جولیتو کیزا' نویسنده و خبرنگار ایتالیایی و نماینده سابق پارلمان اروپا گفت: دونالد ترامپ با به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اشتباه راهبردی مرتکب شد و این اقدام قطعا یه زیان آمریکا خواهد بود.

صاحب‌خبر -

کیزا همکار و مقاله نویس روزنامه های روسی از جمله «لیتراتورنایا گازتا»، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: ترامپ با این اقدام ناسنجیده اثبات کرد که آمریکا در مساله فلسطین و اسراییل بیطرف نیست و طرف فلسطینی میانجیگری این کشور را نمی پذیرد.
وی افزود: بدون شک کشورهای عربی و مسلمانان جهان از ترامپ نفرت بیشتری پیدا می کنند و اگر قبلا وی چهره نامحبوب نزد افکار عمومی اسلامی بود، درجه بیزاری و نفرت از وی افزایش می یابد.
کیزا خبرنگار پیشین روزنامه های ایتالیایی لااستامپا و یونیتا در مسکو، ادامه داد: اقدام ترامپ را یک گام ناسنجیده دیگر وی می توان خواند که آتش مناقشه را در خاورمیانه شعله ور می کند.
نماینده سابق پارلمان اروپا خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی که هنوز یک سال از دوره حکومت ترامپ نگذشته، جهان شاهد تشنج بی سابقه اوضاع شبه جزیره کره بوده که تا آستانه جنگ اتمی هم پیش رفته است.
وی ادامه داد: در این شرایط ترامپ با تصمیم برای تایید نکردن برجام، سعی در ایجاد تنش دیگر در خاورمیانه کرد که با اقدامات سنجیده ایران دامنه تشنج شدت نیافته است.
کیزا گفت: اما به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسراییل اقدامی است که برای آمریکا هزینه سنگینی در برخواهد داشت و با این اقدام ترامپ کشورهای اسلامی را دشمن خود می کند.
خبرنگار ایتالیایی تنها راه حل موجود برای آمریکا در این وضعیت را تجدید نظر در تصمیم در باره موقعیت بیت المقدس خواند و افزود: باید قبل از اینکه مساله به بحران بزرگ تبدیل شود حل کرد در غیراینصورت، حل آن در آینده دشوارتر و برای منافع آمریکا در منطقه زیانبار خواهد بود.
اروپام*391*3404**انتشار: محسن اسماعیلی

انتهای پیام /*

نظر شما