شناسهٔ خبر: 22886704 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

شیخ عبدالحمید مولوی:

پیام تاریخی رهبر انقلاب؛ بهترین راهکار رسیدن به وحدت است

امام جمعه سیستان و بلوچستان گفت: فرمان رهبر معظم انقلاب بهترین راهکار برای وحدت بود. ایشان به همه مسئولین دستور دادن میان تمام مذاهب عدالت را اجرا کنند که این فرمان بسیار تاریخی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، شیخ مولوی عبدالحمید، امام جمعه سیستان و بلوچستان در نشست عمومی سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، میلاد پیامبر(ص) را میلاد وحدت، هدایت، نور و برکت عنوان کرد و بیان داشت: ما از نظر علم و تمدن مشکل نداریم، چون قرآن عظیم را داریم که دنیا نمی تواند مثل آن را بیاورد. قرآنی که معجزه دین اسلام و حقانیت نبی اکرم(ص) است و دنیا را تا قیامت به مبارزه طلبیده است، ولی دنیا با تمام قدرتش عاجز است که بتواند یک سوره همانند آن را بیاورد.

وی افزود: اگر دنیا به تمدن و میراث فرهنگی خود می نازد، باید بداند میراث ما قرآن و اسلام است. این میراث مانند ندارد و طالب زیبایی است. ما در عمل مشکل داریم. مشکلات جامعه اسلامی مشکل عمل است. صحابه پیامبر(ص) از راه عمل به سعادت و سربلندی رسیدند ولی ما مسلمانان در عمل کوتاهی داریم. برخی از مسلمانان نسبت به حکم صریح خدا بی توجهی کرده و ترک می کنند. دین در زندگی ما نیست به همین دلیل نتوانستیم تمدن اسلام را در زندگی خود پیاده کنیم. بزرگترین مشکل ما از لحاظ عمل است نه از لحاظ فکر و عمل.

مولوی عبدالحمید یادآور شد: چالش امت به سبب کوتاهی و سستی در عمل است. مسلمانان مشترکات فراوانی داشته و اختلافات بسیار کم است؛ برای نمونه قرآن، پیامبر(ص)، کعبه و محبت اهل بیت(ع) جزو مشترکات است، همان گونه که نام اهل بیت(ع) در میان شیعیان است در میان اهل سنت نیز وجود دارد. این ها مقتدا و الگو برای همه است. ما باید به مشترکات توجه کنیم چون این ها ما را به یک دیگر نزدیک می کند.

وی افزود: همچنین باید احترام یک دیگر را حفظ کرده و به یک دیگر محبت کنیم. رفت و آمد و دید و بازدید داشته باشیم. حق و حقوق یک دیگر را رعایت کنیم. مهم ترین موضوعی که دل ها را به هم نزدیک می کند رعایت حقوق است. باید قوانین و حقوق مردم رعایت شود.

امام جمعه اهل سنت سیستان و بلوچستان، در ادامه سخنان خود با اشاره به سخنان رییس جمهور آمریکا مبنی بر قرار دادن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل غاصب تأکید کرد: امروزه مطرح می کنند که بیت المقدس پایگاه اسرائیل شود و این چه توهین بزرگی است. چرا ترامپ و همتای اسرائیلی خود جرأت می کنند که قدس را پایتخت کنند؟ چون در میان مسلمانان اختلاف انداخته اند و زمینه را برای این کار مساعد می دانند. آیا این موضوع برای کشورهای اسلامی، مسلمانان و کشورهای عربی عبرت نیست؟ 

وی اضافه کرد: کشورهای عربی بدانند ترامپ علیه آن ها خیانت کرده و دروغ می گوید. ترامپ برای اسرائیل است و نسبت به آن ها تعهد دارد. چرا جرأت چنین کاری را دارند؟ امیدواریم تمامی کشورهای اسلامی و عربی که با ترامپ ارتباط دارند نسبت به این کار رییس جمهور آمریکا اعتراض کنند.

امام جمعه مسجد مکی سیستان و بلوچستان در پایان سخنان خود وحدت را ضرورت و برای کشورهای اسلامی حیاتی دانست و گفت: وحدت برای اسلام نیاز است. درخواست ما از رسانه های منتسب به شیعه و اهل سنت درخواست داریم حرمت یک دیگر را رعایت کنند. خواسته ما از رسانه های مختلف این است که یک دیگر را معرفی کنند. علما نیز باید در این زمینه صحبت کنند. ما باید ید واحده باشیم.

وی اضافه کرد: فرمان رهبر معظم انقلاب نیز بهترین راهکار برای وحدت بود. ایشان به همه مسئولین دستور دادن میان تمام مذاهب عدالت را اجرا کنند که این فرمان بسیار تاریخی است

نظر شما