شناسهٔ خبر: 22883320 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رژیم صهیونیستی اقدامات امنیتی در شهر قدس را تشدید کرد

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری 'فلسطین الیوم'، نظامیان رژیم صهیونیستی از نخستین ساعات اولیه صبح امروز با استقرار در ورودی های اصلی 'مسجد الاقصی'، اقدام به بازرسی و گرفتن کارت شناسایی فلسطینیانی که قصد ورود به ین مسجد را داشتند، کردند.
رژیم اشغالگر قدس که از خشم فلسطینیان نسبت به فرمان ترامپ درباره به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، نگران است، تدابیر امنیتی شدیدی را در این شهر به اجرا گذاشته است .
این در حالی است که نیروهای ملی و اسلامی فلسطین با اعلام اعتصاب سراسری و راهپیمایی گسترده فعالیت های تجاری و آموزشی در قدس را تعطیل کردند .
فعالان شبکه های اجتماعی نیز اقدام به برپایی کمپین های اعتراض آمیز کرده اند و خواهان برگزاری تجمع فلسطینیان در اطراف 'باب العامود' یکی از دروازه های شهر قدیمی قدس شدند.
همچنین نیروهای فلسطینی با اعلام اعتصاب سراسری از آغاز انتفاضه مردمی علیه فرمان دونالد ترامپ در به رسمیت شناختن قدس با پایتختی رژیم صهیونیستی خبر داده اند.
بیانیه مشترک نیروهای ملی - اسلامی فلسطین خواستار اعتصاب سراسری و راهپیمایی گسترده در شهر قدس پایتخت ابدی فلسطین شده است .
'دار الافتای' مصر نیز دیشب با گشودن صفحه ای در شبکه های اجتماعی، کمپین حمایت از شعار 'قدس پایتخت فلسطین' را اعلام کرده است .
'شوقی علام' مفتی مصر در تماس تلفنی با 'محمد حسین' مفتی فلسطین با اعلام مخالفت با فرمان انتقال سفارت آمریکا به قدس توسط ترامپ، بر همبستگی و حمایت مصر از مردم فلسطین در شرایط حساس کنونی، تاکید کرد.
به دنبال تصمیم رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و شروع روند انتقال سفارت این کشور از تل آویو به این مکان مقدس، درگیریها در سرزمینهای اشغالی شدت گرفته است .
کنگره آمریکا در 23 اکتبر 1995 این طرح را تصویب کرده بود، با این حال، دولت های مختلف آمریکا از آن زمان تاکنون از اجرای این مصوبه کنگره امتناع کرده بودند، اما دونالد ترامپ بر اساس وعده هایش در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مصوبه انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس را اجرا می کند.
به گزارش ایرنا، شهر قدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده، بخش لاینفک فلسطین بوده و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمارمی آید و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.
قدس بر اساس قطعنامه های سازمان ملل، اراضی اشغال شده محسوب می گردد. اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر فلسطین، نقض آشکار قطعنامه های بین المللی است.
خاورم** 1453**1651
مترجم: امنه دهقان-انتشاردهنده:مسعودجعفریان
https://paltoday.ps/ar/post/312114/

انتهای پیام /*

نظر شما