شناسهٔ خبر: 22882824 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

همراه داشتن زنجیر چرخ در راههای ارتباطی خلخال ضروری است

محمد قربانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش برف که از اوایل شب گذشته در راههای ارتباطی بین شهری و روستایی این شهرستان آغاز شده همچنان

صاحب‌خبر - محمد قربانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش برف که از اوایل شب گذشته در راههای ارتباطی بین شهری و روستایی این شهرستان آغاز شده همچنان ادامه دارد.
او اظهار کرد: به رانندگانی که قصد تردد در راههای ارتباطی کوهستانی و برفگیر از جمله راههای خلخال به اسالم و خلخال به پونل در استان گیلان را دارند توصیه می شود قبل از حرکت به سمت گردنه برفگیر الماس از داشتن زنجیر چرخ در خودرو و همچنین سالم بودن سیستم گرمایشی خودرو اطمینان حاصل کنند.
وی گفت: با وجود بارش برف در تمام راههای ارتباطی در حال حاضر با تلاش ماموران راههای برفگیر منطقه برفروبی ، تیغه زنی و نمک پاشی شده و همه این راهها باز بوده و تردد خودروها در آنها جریان دارد.
قربانی افزود: با توجه به پیش بینی اداره هواشناسی استان اردبیل بارش برف در روزهای آینده در راههای ارتباطی برفگیر خلخال شدت گرفته و تا شنبه هفته آینده ادامه خواهد یافت.
فرامرز فرض الله پور ، رئیس اداره هواشناسی خلخال نیز گفت: با ورود سامانه سرد و بارش به منطقه و آغاز ریزش برف و باران دمای هوای صبح امروز خلخال به صفر درجه رسید که در مقایسه با حداقل دمای روز گذشته 4 درجه سردتر شده است.
اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب های بسیار تندی به زمین های کم ارتفاع اطراف خود شامل کرانه های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت های کم ارتفاع استان های آذربایجان شرقی و زنجان منتهی می شود و به همین لحاظ جاده های این استان اغلب دارای پیچ ها و شیب های بسیار تند هستند.
هشت گردنه سخت گذر به نام های حیران ، صایین ، بودالالو ، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره آغاج و اسلام آباد در راه های ارتباطی این استان قرار دارند.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018

نظر شما