شناسهٔ خبر: 22880412 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر خارجه سوریه: توطئه های برخی کشورهای عربی در تصمیم ترامپ موثر بود

دمشق - ایرنا - 'فیصل المقداد' معاون وزیر خارجه سوریه گفت: همراهی کشورهای عربی خلیج فارس و توطئه برضد فلسطین، دولت کنونی آمریکا را برای انتقال سفارت خود به قدس تشویق کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) فیصل المقداد در حاشیه رونمایی از شماره جدید مجله بین المللی مرایا ویژه امام خمینی(ره) افزود: تلاش این کشورها برای تضعیف سوریه از طریق جذب تروریست ها از سراسر جهان و تلاش بسیاری از کشورهای عربی برای برقراری روابط با رژیم اشغالگر، دولت آمریکا را در اعلام این تصمیم کمک کرد.
وی اضافه کرد: همه دولت های گذشته آمریکا چنین تصمیمی را داشتند و این تصمیم غافلگیر کننده نبود ولی اوضاع کنونی، این فرصت را به مسئولان آمریکا داد تا انتقال سفارت خود از تل آویو به قدس را اعلام کنند.
المقداد اظهارداشت: این تصمیم آمریکایی در شرایطی گرفته شد که امت عربی و اسلامی و جریان ضد سلطه درجهان تضعیف شده است.
وی گفت: رویکرد ما رویکرد مخالفت با تسلط صهیونیسم بر منطقه است و ما کسانی هستیم که تاریخ را می سازیم و رژیم صهیونیستی و حامیان آن بویژه پس از نابودی تروریست ها و قاتلان هم پیمان آن در منطقه جایی ندارند.
المقداد بیان کرد: ما بر ارزش ها و اصول خود در مخالفت با سلطه طلبی و حمایت از ملت فلسطین برای دستیابی به حقوق قانونی خود استوار ایستاده ایم.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه اعلام کرد که بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد.
وی در سخنانی در کاخ سفید گفت: از وزارت خارجه می خواهم که آماده شود تا انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس را آغاز کند.
رئیس جمهوری آمریکا سپس فرمان اجرایی شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را امضا کرد.
به گزارش ایرنا، شهر قدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده بخش لاینفک فلسطین بوده و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمارمی آید و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.
قدس شرقی از نظر قطعنامه های سازمان ملل اراضی اشغال شده محسوب می گردد، اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر بعنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه های بین المللی است.
شبک**6116**1708**انتشار: علیرضا ارشادی

انتهای پیام /*

نظر شما