شناسهٔ خبر: 22879390 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کمیسیون حقوق بشراسلامی انگلیس:تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی غیرقانونی است

لندن - ایرنا - مسعود شجره رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس، تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را «غیرقانونی» توصیف کرد.

صاحب‌خبر -

شجره شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: این اقدام، اراده طرفداران فلسطین را برای تشکیل یک دولت واحد فلسطینی تقویت می‌کند.
وی اظهار داشت: دیگر عمر راه‌حل تشکیل دو دولت فلسطین و رژیم صهیونیستی به پایان رسیده و بایستی دولتی تشکیل شود که بیانگر اراده اکثریت مردم فلسطین باشد.
کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس همچنین در بیانیه‌ای، تصمیم آمریکا مبنی به رسمیت بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را یک 'دزدی دیپلماتیک' خواند و تصریح کرد که این اقدام زخم اشغالگری صهیونیست‌ها را عمیق‌تر می‌کند.
این بیانیه تصریح کرد اقدام آمریکا پیام روشنی به فلسطینیان و طرفداران آن‌ها به شمار می‌رود مبنی بر اینکه صرف‌نظر از قوانین بین‌المللی، مقاومت آن‌ها در مصاف با قدرت‌های جهانی تلاشی بیهود است.
بیانیه یادشده با اشاره به اینکه آمریکا طی دهه های گذشته جرائم رژیم صهیونیستی را لاپوشانی کرده است، تصریح کرد: تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، آخرین تابوی قوانین بین‌المللی را پایمال کرد.
باوجود مخالفت‌های گسترده جهانی و منطقه‌ای، رئیس‌جمهوری آمریکا امروز چهارشنبه تصمیم خود را برای به رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و شروع روند انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس اعلام کرد.
کنگره آمریکا در 23 اکتبر 1995 طرح انتقال سفارت آمریکا به قدس را تصویب کرد.
دولت‌های مختلف آمریکا از آن زمان تاکنون از اجرای این مصوبه کنگره امتناع کرده‌اند. ترامپ در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وعده داده بود که این مصوبه را اجرا کند.
کاخ سفید همواره اجرای این مصوبه را هر شش ماه یک‌بار به تاخیر انداخته است.
به گزارش ایرنا، شهر قدس که مسجد الاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده بخش لاینفک فلسطین بوده و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمارمی آید و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.
قدس از نظر قطعنامه های سازمان ملل اراضی اشغال شده محسوب می گردد، اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر بعنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه های بین المللی است.
شبک**1708**اروپام ** هـ ن **انتشار: علیرضا ارشادی

انتهای پیام /*

نظر شما