شناسهٔ خبر: 22876838 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همزمان با میلاد حضرت پیامبراکرم(ص) و امام صادق(ع) ،

برگزاری مراسم عمامه گذاری طلاب به دست مراجع عظام درقم

قم - ایرنا - مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه قم، روز چهارشنبه همزمان با میلاد پیامبر رحمت حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) با حضور علما و مراجع تقلید در قم برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در این مراسم که طبق سنت قدیم حوزه های علمیه در روزهای اعیاد مذهبی ترتیب می یابد، طلاب به دست حضرات آیات مراجع تقلید ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی، علوی گرگانی و لطف الله صافی گلپایگانی معمم شده و به لباس شریف روحانیت در آمدند.
همزمان با این آیین ها، جشن میلاد پیامبر رحمت(ص) و امام جعفر صادق(ع) با حضور آیات عظام برگزار و سخنرانان گوشه ای از زندگانی آن بزرگواران را بیان کردند.
از جمله حواشی برگزاری این آیین، سوال مجری برنامه از آیت الله نوری همدانی بود. پس از عمامه گذاری طلاب به دست این مرجع تقلید، مجری برنامه از آیت الله نوری همدانی در مورد چگونگی معمم شدن ایشان سوال پرسید که آیت الله نوری همدانی در پاسخ گفت:«در سن 16سالگی و به دست آیت الله ملاعلی معصومی همدانی معروف به آخوند همدانی ملبس به لباس مقدس سربازی امام زمان(عج) شدم».
مراسم عمامه‌گذاری طلاب هر ساله با فرارسیدن اعیاد بزرگ شیعیان برگزار می‌شود و در این مراسم طلاب ملبس به لباس روحانیت می‌شوند.
حضرت محمد(ص) در هفدهم ربیع الاول سال 570 میلادی در مکه مکرمه دیده به جهان گشودند؛ مورخان شیعه، ولادت پیامبر اکرم را در صبح جمعه هفدهم ربیع الاول و علمای اهل سنت، در روز دوازدهم همان ماه می دانند و امام خمینی(ره) فاصله این دو روز را هفته وحدت بین شیعه و سنی نامگذاری کرد.
رسول اللّه، نبی اللّه، مصطفی، محمود، امین، خاتم، مزمل، نذیر، بشیر، مبین، کریم، نور، رحمت، نعمت، شاهد، مبشر، منذر، مذکر، یس و طه‏ از القاب و ابوالقاسم و ابوابراهیم نیز کنیه پیامبراسلام (ص) است.
همچنین در 17 ربیع الاول سال 83 هجری ولادت با سعادت امام جعفر صادق(ع) در مدینه منوره اتفاق افتاده است.
نام مبارک آن حضرت جعفر و کنیه شریفش ابوعبدالله و لقب نورانی حضرت، صادق است.
7404/ 6133/ خبرنگار: محمد زمانی راد **انتشار- جعفرمسلمی

نظر شما