شناسهٔ خبر: 22874014 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

برگزاری مراسم جشن میلاد پیامبر رحمت و عمامه‌گذاری طلاب با حضور مراجع

گروه اجتماعی: همزمان با سالروز میلاد با برکت حضرت رسول اکرم (ص) و امام صادق(ع)، مراسم جشن و سرور و عمامه‌گذاری طلاب با حضور مراجع تقلید برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از قم، همزمان با فرارسیدن 17 ربیع الاول مراسم جشن میلاد پر خیر و برکت پیامبر رحمت حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) با حضور علما، روحانیت و اقشار گوناگون مردم در بیوت مراجع تقلید و علما برگزار شد.

بر اساس این گزارش، مراسم جشن این روز مبارک در بیوت حضرات آیات صافی گلپایگانی، وحید خراسانی، مکارم شیرازی، شبیری زنجانی، نوری همدانی، سبحانی، جوادی آملی، علوی گرگانی و دیگر علما در قم برگزار شد.

دفتر رهبر معظم انقلاب در قم نیز با برگزاری مراسم جشنی با حضور شخصیت ها و علما، میزبان عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) بود.

سخنرانان در این مراسم ها با اشاره به فضائل و مناقب پیامبر گرامی اسلامی و امام صادق(ع)، مشکلات جهان اسلام را ناشی از دوری از مکتب اهل بیت(ع) و دستورات پیامبر دانستند و بر تمسک به قرآن و عترت برای سعادتمندی و حل مشکلات اسلام تأکید کردند.

مداحان اهل بیت(ع) نیز در این مراسم ها به مداحی و مولودی خوانی پرداختند.

همچنین بر اساس سنتی دیرینه در سالروز موالید مبارک اهل بیت(ع)، جمع بسیاری از طلاب جوان در سالروز ولادت پیامبر اسلام و امام صادق(ع) به دست مراجع تقلید ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.

بر این اساس 82 نفر از طلاب در مراسم جشن بیت حضرت آیت الله مکارم شیرازی و 30 نفر از طلاب در جشن بیت حضرت آیت الله نوری همدانی به دست این مراجع، معمم شدند.

همچنین تعدادی دیگر از طلاب حوزه علمیه شب گذشته در شب میلاد پیامبر گرامی اسلام و امام صادق(ع) به دست حضرت آیت الله شبیری زنجانی مفتخر به تلبس به لباس روحانیت شدند.

مراجع تقلید با تبریک تلبس طلاب به لباس مقدس روحانیت، برای آنان دعا کرده و توفیق روزافزون طلاب را از درگاه خداوند طلب کردند.

همچنین در سالروز پیامبر رحمت و رییس مذهب شیعه سراسر ایران اسلامی غرق در شادی و سرور بود و مراسم های جشن از شب گذشته در حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع)، مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرکه، مساجد و دیگر اماکن مذهبی با حضور گسترده اقشار مختلف مردم برگزار شد.

شماری از عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) نیز با برپایی ایستگاه های صلواتی با شربت و شیرینی از مردم و شیفتگان پیامبر اسلام و اهل بیت ایشان پذیرایی می کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما