شناسهٔ خبر: 22819215 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کشف 21 پرنده زنده باقرقره از شکارچی متخلف در منطقه مرزی گنبدکاووس

گنبدکاووس - ایرنا - سرپرست فرماندهی هنگ مرزی اترک گلستان از کشف و ضبط 21 قطعه پرنده زنده از گونه حفاظت شدن باقرقره از یک شکارچی متخلف درمنطقه مرزی گنبدکاووس توسط ماموران مرزبانی خبر داد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ محمدرضا سراوانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: براساس گزارش مردمی فردی با هویت 'بیک محمد - ع' ساکن روستای مرزی کرند، قصد انتقال این پرنده ها را به گنبدکاووس داشت که شناسایی و دستگیر شد.
وی افزود: این فرد روز گذشته با یک دستگاه پراید نقره ای و هنگام عبور از ایست و بازرسی سه راهی اینچه برون شناسایی شد که پس از بازرسی خودروی نامبرده، پرندگان حفاظت شده از داخل صندوق عقب خودرو کشف و ضبط شد.
سرهنگ سراوانی اضافه کرد: دستگیری و توقیف خودرو این شکارچی متخلف با حکم مرجع قضایی انجام و نامبرده به دادگاه معرفی شد.
وی تصریح کرد: پرندگان توقیف شده نیز با حکم مرجع قضایی توسط اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گنبدکاووس به طبیعت باز گردانده می شود.
به گزارش ایرنا، کوکر یا باقرقره پرنده‌ای است دانه ‌خوار که در نگاه اول به کبک و بلدرچین شبیه است و در پرواز نیز به کبوتر می ‌ماند اما از نظر پرنده شناسی دارای خانواده‌ای مستقل با نام کوکریان (Pteroclididae) است.
این گونه ها پروازی سریع داشته و اغلب به صورت گروه های بزرگ زندگی می کنند.
گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت، داشتن سه تالاب بین المللی مه محل فرود پرندگان مهاجر است و نیز 350 هزار هکتار مرتع درشرق گلستان واقع است و مقر هنگ مرزی اترک استان گلستان نیز در این شهرستان است.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری

انتهای پیام /*

نظر شما