شناسهٔ خبر: 22818500 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اتحادیه عرب: انتقال سفارت آمریکا از "تل آویو" به "قدس" افراط گرایی را تقویت می کند

خبرگزاری شبستان: دبیرکل اتحادیه عرب و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نسبت به خطر تصمیم آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن "قدس" اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی هشدار دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از "القدس العربی"؛ "احمد ابوالغیط" دبیرکل اتحادیه عرب گفت: "تصمیم آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن "قدس" به عنوان پایتخت اسرائیل، افراط گرایی و خشونت در خاورمیانه را تقویت می کند."

"ابوالغیط" با صدور بیانیه ای اعلام کرد: "امروز به طور واضح اعلام می کنیم که این اقدام آمریکا هیچ توجیهی ندارد و کمکی به صلح و ثبات نمی کند؛ بلکه افراط گرایی و توسل به خشونت را تقویت می کند. این موضوع تنها به نفع یک طرف، یعنی اسرائیلی است که دشمن صلح است."

دبیرکل اتحادیه عرب گفت: "تماس هایی با دولت فلسطین و کشورهای عربی جهت هماهنگی مواضع مقابل این اقدام برقرار می شود."

"محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگران فلسطین نیز طی تماس هایی با برخی از سران کشورها، نسبت به خطر تصمیم آمریکا مبنی بر انتقال سفارت این کشور از "تل آویو" به "قدس" هشدار داد.

"نبیل ابو ردینه" سخنگوی تشکیلات خودگردان در بیانیه ای اعلام کرد: "محمود عباس در تماس هایی که با سران برخی کشورها برقرار کرد، نسبت به خطر تصمیم آمریکا در مورد قدس هشدار داد."

سازمان ملل نیز روز گذشته با اکثریت آرا اعلام کرد که "قدس" هیچ ارتباطی با رژیم صهیونیستی ندارد و هرگونه افدام اسرائیل مانند توسل به اشغالگری برای تحمیل قوانین و حاکمیت خود در شهر "قدس" غیرقانونی است و باطل محسوب خواهد شد.

گفتنی است برخی خبرها از تصمیم "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن "قدس" به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی حکایت دارد و چند روز پیش، "مایک پنس" معاون رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده بود که "ترامپ" به طور جدی مسئله انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی را در دستور کار دارد و به آن فکر می کند.

 

 

نظر شما