شناسهٔ خبر: 22822701 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رایزنی های محمود عباس با رهبران عرب

نگذارید قدس پایتخت اسراییل شود

تهران-ایرنا- رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای جلوگیری از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای اعلام قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، رایزنی هایی را در سطح رهبران کشورهای عربی و مقامات بین المللی انجام داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، محمود عباس روز گذشته در تماس تلفنی با مقامات برخی کشور های عربی و غیرعربی با آنها در خصوص خطرهایی که متوجه شهر قدس اشغالی است، گفت و گو کرد.
وی همچنین در این تماس ها ضرورت اتخاذ تدابیری برای حمایت از مقدسات اسلامی و مسیحی را تشریح کرد.
براساس این گزارش، عباس با شیخ 'تمیم بن حمد آل ثانی' امیر قطر، 'عبدالله دوم' شاه اردن، 'عبدالفتاح السیسی' رئیس جمهوری مصر و 'امانوئل ماکرون' رئیس جمهوری فرانسه، 'باجی قائد السبسی' رئیس جمهوری تونس، شیخ 'صباح الاحمد الصباح' امیر کویت تماس گرفته است.
وی همچنین در گفت وگو با 'محمد بن سلمان' ولیعهد عربستان خواستار حمایت ریاض از فلسطین در برابر اخباری در باره تصمیم آمریکا برای به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا به این شهر شد.
رئیس تشکیلات خودگردان اعلام کرد که اگر آمریکا تصمیمات خود را در قدس اشغالی اجرایی کند به روند صلح خاتمه خواهد داد.
'نبیل ابوردینه ' سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در واکنش به این امر گفت: محمود عباس و رهبران و مقامات کشورها باید از اجرایی شدن این تصمیم آمریکا جلوگیری کنند.
وی تصریح کرد: به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی یا انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس خطرات زیادی برای آینده مذاکرات صلح دارد و موجب بی ثباتی و ناامنی منطقه خواهد شد.
مسئولان آمریکایی روز جمعه اعلام کردند که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قصد دارد در جریان سخنرانی چهارشنبه این هفته شهر قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت بشناسد.
ترامپ در جریان تبلیغات انتخاباتی سال 2016 خود وعده انتقال سفارت آمریکا به قدس را داده بود و بارها بر این موضع خود تاکید و اعلام کرده است که تنها تصمیم گیری درباره زمان اعلام این تصمیم باقی مانده است.
رژیم صهیونیستی در سال 1967 بخش شرقی قدس را اشغال کرد و از الحاق آن به بخش غربی تحت اشغال خبر داد و مدعی شد که این شهر باید پایتخت یکپارچه و ابدی اسرائیل باشد، اما جامعه بین المللی حاضر نیست این مساله را به رسمیت بشناسد.
خاورم**9366** 1064
مترجم:صغری رحیمی

انتهای پیام /*

نظر شما