شناسهٔ خبر: 22817562 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

امام جمعه یاسوج: مسلمانان با اتحاد خود توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته یاسوج با تبریک سالروز ولادت نبی مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع)،

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته یاسوج با تبریک سالروز ولادت نبی مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع)، اظهار داشت: 12 تا 17 ربیع الاول هر سال به نام هفته وحدت امت اسلامی نامگذاری شده است.
وی افزود: اسلام دین وحدت و انسجام بوده و شیعه و سنی نیز مشترکات دینی متعددی شامل پیامبر، قبله و کتاب آسمانی قرآن کریم دارند.
امام جمعه یاسوج بیان کرد: دشمنان همواره درصدد تفرقه افکنی بین شیعه و سنی هستند و هدف اصلی آنان نیز تسلط بر مسلمانان و چپاول ثروت کشورهای اسلامی است.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی عنوان کرد: سردمداران برخی کشورهای اسلامی از جمله عربستان سعودی به جای وحدت با مسلمانان اقدام به همکاری با آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌کنند که جای تأسف دارد.
وی با اشاره به ایجاد گروهک تروریستی داعش توسط آمریکا، ابراز داشت: داعشیان به عنوان افرادی بی رحم و درنده خو جنایت‌های متعددی را در کشورهای اسلامی مرتکب شدند اما به لطف الهی و با تلاش محور مقاومت ریشه آنها در عراق و سوریه خشکانده شد.
امام جمعه یاسوج گفت: ممکن است داعشیان با حمایت‌های همه جانبه استکبار جهانی و در قالب چهره‌ای جدید اقدام به ارتکاب جنایت‌های دیگری در کشورهای اسلامی کنند و به همین دلیل نیز باید مسلمانان هوشیارتر باشند.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی اظهار داشت: 10 آذر هر سال به مناسبت سالروز شهادت آیت الله سید حسن مدرس به نام روز مجلس شورای اسلامی نامگذاری شده و این عالم ربانی از چنان شهامتی برخوردار بود که سردمداران رژیم طاغوت نیز از ایشان هراس داشتند.
وی با اشاره به 16 آذر روز دانشجو، افزود: پس از کودتای 28 مرداد سال 1332 نیکسون رئیس جمهوری وقت آمریکا به ایران سفر کرد و دانشجویان نیز علیه این سفر تظاهرات کرده و تعدادی از آنان به شهادت رسیدند.
امام جمعه یاسوج بیان کرد: دانشجویان ایران اسلامی با این اقدام خود نشان دادند که مخالف آمریکا و ضد سلطه بیگانگان بر کشور هستند.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110

نظر شما