شناسهٔ خبر: 22790649 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

آیت الله طبرسی:

تقویت وحدت تنها راه رفع مشکلات جامعه اسلامی است

آیت الله طبرسی با اشاره به این که امت اسلامی باید از هر گونه اختلاف نظر میان خود به شدت پرهیز کنند، گفت: ضرورت توجه به اشتراکات داخلی باید بیشتر مورد توجه باشد و کلام الهی و سیره نبوی محور وحدت امت اسلامی قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با اشاره به در پیش بودن میلاد با سعادت پیامبر گرامی اسلام و امام جعفر صادق(ع)، از پیامبر گرامی اسلام به عنوان شخصیتی کم نظیر در جهان بشریت یاد کرد و گفت: پیامبر گرامی اسلام در مسیر اجرای فرمان های الهی از همه توان و ظرفیت خود استفاده کردند تا پیام الهی را به بشریت ابلاغ کنند.

وی با بیان این که پیامبر گرامی اسلام صلح، آرامش، نیکی، برابری و انسانیت را برای مردم آن دوران به ارمغان آوردند، افزود: پیامبر گرامی اسلامی فرستاده خداوند متعال برای نجات و سعادت همه بشریت بودند.

امام جمعه ساری از پیامبر گرامی اسلامی به عنوان سمبل هدایت، وحدت، همبستگی و مودت در جامعه بشری یاد کرد و گفت: پیامبر اکرم(ص) محور همه خوبی‌ها و زیبایی‌ها و بهترین الگو مسلمانان برای رسیدن به کمال و سعادت جاودانی هستند.

وی با اشاره به این که پیام وحی زمانی بر پیامبر گرامی اسلام نازل شد که مردم آن زمان در جهل کامل به سر می بردند، خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام برای ابلاغ پیام وحی و همراه کردن مردم با خود مشکلات و سختی های بسیاری تحمل کردند.

آیت الله طبرسی جایگاه امروز اسلام را به دلیل تلاش های ارزشمند حضرت محمد(ص) در صدر اسلام دانست و تصریح کرد: اگر آن تلاش ها و از خودگذشتگی ها نبود جامعه اسلامی جایگاه ارزشمند امروز را نداشت.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که متأسفانه امروز جامعه بشری از آن معارف ارزشمند و انسانی نبی مکرم اسلام فاصله گرفته است، تصریح کرد: همین مسأله موجب بروز بحران های شدید معرفتی و اخلاقی در جهان شده است.

رفع مشکلات جامعه بشری نیازمند بهره گیری از سیره نبوی است

امام جمعه ساری با بیان این که امروز جامعه اسلامی برای پیروزی در برابر توطئه دشمنان نیازمند بهره گیری از سیره پیامبر گرامی اسلام است، خاطرنشان کرد: نبی مکرم اسلام در زمان خود توانست چتر وحدت را روی سر همه بشر اعم از مسلمان و غیرمسلمان بگستراند و شعار توحید پرچمی بود که پیامبر گرامی ما مسلمانان بلند کند.

وی با بیان این که پیامبر گرامی اسلام امت خود را از تفرقه و اختلاف بر حذر داشتند، افزود: اما دشمنان و بدخواهان اسلام ناب محمدی به بهانه های مختلف بذر تفرقه و اختلاف را در میان امت اسلامی کاشتند و امروز این گونه بحران آفرینی کردند.

آیت الله طبرسی با بیان این که شیعه و سنی باید در همه امور سیره پیامبر گرامی اسلام و کلام الهی را مورد توجه قرار دهند، تصریح کرد: حاصل تفرقه میان مسلمانان نفوذ دشمن در منطقه و همچنین عدم رشد و توسعه کشورهای اسلامی خواهد بود.

وی با اشاره به این که امت اسلامی باید از هر گونه اختلاف نظر میان خود به شدت پرهیز کنند، خاطرنشان کرد: ضرورت توجه به اشتراکات داخلی باید بیشتر مورد توجه باشد و کلام الهی و سیره نبوی باید محور وحدت امت اسلامی قرار گیرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری  با بیان این که اختلاف و تفرقه میان در اسلام هیچ جایگاهی نداشته و ندارد، گفت: امروز تقریب مذاهب اسلامی یکی از مهم ترین ضرورت های دنیای اسلام است که باید مورد توجه همه کشورهای اسلامی قرار گیرد.

امام جمعه ساری با بیان این که استکبار جنگ‌های نیابتی علیه مسلمانان راه انداختند، تصریح کرد: برای فروختن اسلحه و وضعیت بد اقتصادیشان داعش را به وجود آوردند تا بین مسلمانان اختلاف ایجاد کنند.

رژیم آل خلیفه باید به جنایت خود علیه شیعیان بحرین پایان دهد

آیت الله طبرسی در بخش دیگری از سخنان خود وخامت حال آیت الله شیخ عیسی قاسم اشاره کرد و با بیان این که این حرکت زشت و وحشیانه است، خاطرنشان کرد: این عالم وارسته را رژیم آل خلیفه در منزل بدون پزشک محبوس کرده و این اقدام رژیم آل خلیفه تبعات سنگینی برای آنها خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود از امام خمینی(ره)  به عنوان پرچم دار وحدت در جهان یاد کرد و با بیان این که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در زمان حیات خود قدم های بزرگی برای وحدت امت اسلامی برداشتند، تصریح کرد: وحدت اسلامی یکی از مهم ترین مبانی اندیشه های امام محسوب می شود.

امام جمعه ساری با اشاره به این که امروز جبهه استکبار و استعمار خبیث محور ایجاد اختلاف در میان امت اسلامی هستند، تصریح کرد: انگلیس و آمریکا با به وجود آوردن فرقه هایی نظیر وهابیت و بهائیت آتش فتنه و تفرقه میان امت اسلامی را در بین کشورهای اسلامی روشن کرده اند.

وی بر ضرورت حفظ هوشیاری امت اسلامی در برابر آتش فتنه و تفرقه دشمنان در میان امت اسلامی تأکید کرد و گفت: متأسفانه به دلیل عدم توجه سران خودفروخته کشورهای اسلامی منطقه به مسأله وحدت در جهان اسلام، شاهد شعله ور شدن هر روز آتش کینه و تفرقه در میان امت اسلامی هستیم

امام جمعه ساری، سران کشورهای عربی نظیر آل سعود را خیانت کار توصیف کرد و با بیان این که این سران دیکتاتور و خودفروخته خائن به اسلام و امت اسلامی هستند، بیان داشت: این سران دیکتاتور امروز به مجری سیاست های کشورهای غربی و صهیونیست ها در منطقه تبدیل شده اند./۹۵۰/پ۲۰۱/ب۲

نظر شما