شناسهٔ خبر: 22819001 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

آغاز جشن های هفته وحدت در آستارا

به گزارش خبرنگار ایرنا امام جمعه آستارا شامگاه پنجشنبه در جشن وحدت مسلمانان در مسجد رسول اکرم (ص) روستای سنی نشین عنبران این شهرستان گفت: پیامبر اکرم (ص) در

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار ایرنا امام جمعه آستارا شامگاه پنجشنبه در جشن وحدت مسلمانان در مسجد رسول اکرم (ص) روستای سنی نشین عنبران این شهرستان گفت: پیامبر اکرم (ص) در عین قاطعیت، هدف های متعالی اسلام را با مدارا و متانت دنبال می کرد و مسلمانان شیعه و سنی باید بر اصول مشترک خود پایبند باشند.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا اضافه کرد: تفرقه در امت اسلامی از دسیسه های سازمان یافته دشمنان است و مسلمانان باید با اتحاد و همبستگی در برابر توطئه دشمنان، ایستادگی کنند.
وی حفظ وحدت را رمز پیروزی اسلام در برابر کفر دانست و بیان کرد: تنها راه پیروزی مسلمانان در برابر کفار، چنگ زدن به ریسمان الهی و حفظ وحدت است.
حجت الاسلام جابر عبادالهیان امام جمعه اهل سنت عنبران نیز در این آئین با بیان حدیثی از پیامبر اکرم (ص) افزود: یاری خداوند در وحدت جماعت است و امت اسلامی باید برای بهره گیری از عنایت حق تعالی، اتحاد خود را حفظ کنند.
وی اضافه کرد: اگر مردم وعده های الهی را باور کنند، علاوه بر کسب عزت و رحمت الهی، بسیاری از عقب ماندگی ها و مشکلات برطرف خواهد شد.
وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری به عنوان بزرگترین مدافع حقوق اهل سنت، بر وحدت شیعه و سنی تاکید دارند و توسعه و آبادانی مناطق مختلف کشورمان را شاهد هستیم.
عبادالهیان با اشاره به اختلاف افکنی های دشمنان در برخی کشورهای اسلامی، خاطرنشان کرد: تفرقه به ریشه اسلام تیشه می زند و مسلمانان باید از اختلاف دوری کنند و وحدت آفرین باشند.
مولودی خوانی و قرائت شعر در وصف پیامبر اسلام (ص) از دیگر بخش های این آئین بود.
12 تا 17 ربیع الاول به مناسبت ایام سالروز ولادت حضرت محمد (ص) هفته وحدت مسلمانان است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و حدود 17 درصد جمعیت آن را برادران و خواهران اهل سنت تشکیل می دهند.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده:کبیری
7105 / 7124/2007

نظر شما