شناسهٔ خبر: 22793136 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اشرف غنی: طالبان عامل عمده بی ثباتی و تجارت مواد مخدر در افغانستان است

صاحب‌خبر -

محمد اشرف غنی روز جمعه در هفتمین اجلاس قلب آسیا که برای کمک به حل مشکلات امنیتی و اقتصادی افغانستان با حضور مقام های ارشد 40 کشور منطقه در باکو برگزار شد، افزود: دولت افغانستان درسه سال اخیر دستاوردهای خوبی در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر بدست آورده و در این مدت 2 میلیارد دلار مخدر کشف و مصادره کرده است.
وی در خصوص موضع دولت افغانستان در خصوص طالبان گفت: ما به دنبال یافتن راه حل سیاسی برای مشکل طالبان هستیم و معتقدیم مسئله این گروه از طریق گفتمان سیاسی باید حل شود.
اشرف غنی گروه های تروریستی و داعش را بزرگترین تهدید برای صلح و ثبات در منطقه خواند و گفت: افغانستان قبل از همه درباره تهدید داعش هشدار داد .
وی با اشاره به اینکه داعش پایگاه هایی در افغانستان داشت ولی در حال حاضر فعالیت آنها را در کشورمان محدود کرده ایم افزود: 9 ایالت افغانستان از دست عناصر داعش آزاد شده و عناصر این گروه تروریستی فقط در مناطق کوهستانی به صورت محدود باقی مانده اند.
رئیس جمهوری افغانستان تصریح کرد: ما براساس اسناد و مصوبات سازمان ملل متحد با تروریسم مبارزه می کنیم و معتقدیم که تروریسم تهدید جدی برای صلح و امنیت جهانی است .
وی با اشاره دخالت گروه های تروریستی سازمان یافته فراملی در امور افغانستان خاطرنشان شد: به تازگی چندین تروریست از اتباع چچن در کشورمان دستگیر شدند که بررسی ها حاکی از حضور سازمان یافته این عناصر در افغانستان است که باید آن را جدی تلقی کنیم.
اشرف غنی اجلاس قلب آسیا را برای تحکیم امنیت ملی و توسعه همکاری های منطقه ای موثر خواند.
هفتمین اجلاس قلب آسیا با حضور250 نماینده از 40 کشور و سازمان بین المللی امروز در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار می شود .
رئیسان جمهوری آذربایجان و افغانستان و وزیران امورخارجه ایران، پاکستان، هند، ترکیه و افغانستان، همچنین معاونان وزیران امورخارجه قرقیزستان، قزاقستان، تاجیکستان، ترکمنستان، نماینده ویژه چین و روسیه در امور افغانستان، مقامات ارشد عربستان، امارات متحده عربی و نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور آسیا مرکزی از شرکت کنندگان این اجلاس هستند.
در این اجلاس همچنین نماینده ویژه نخست وزیر انگلیس در امور افغانستان، نماینده وزارت امورخارجه آمریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی و هیات بلند پایه وزارت امورخارجه ژاپن، اسپانیا، نروژ، ایتالیا، کانادا، فرانسه، فنلاند، لهستان، مصر و سوئد نیز حضور دارند.
آساق ** 337* 1579*شبس*1488 * مرضیه فاتحی*انتشار دهنده: بهمن بامداد**

انتهای پیام /*

نظر شما