شناسهٔ خبر: 22788741 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

حضرتی در دومین کنگره حزب همبستگی:

تشکیل نظام پارلمانی بدون تحزب یک شوخی است و راه به جایی نمی‌برد

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی تاکید کرد: تا زمانی که به اهمیت تحزب توجه نکنیم، راه به جایی نمی‌بریم و تشکیل نظام پارلمانی بدون تحزب تنها یک شوخی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، الیاس حضرتی عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی صبح امروز در دومین کنگره سراسری حزب همبستگی دانش‌آموختگان ایران با اشاره به اهمیت تحزب در کشور تاکید کرد: تا زمانی که به اهمیت این مسئله توجه نکنیم، راه به جایی نمی‌بریم و تشکیل نظام پارلمانی بدون تحزب تنها یک شوخی است.

حضرتی با بیان اینکه نظام پارلمانی منهای نظام حزبی بیشتر به شوخی شبیه است، خاطرنشان کرد: شما چه آدم‌های با تجربه ببرید، چه به قول آقای رهامی اشخاصی با کارنامه سفید را در مجلس ببرید، تفاوتی نمی‌کند. چرا که باید برنامه و پشتوانه حزبی داشته باشد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی افزود: تمام تلاش یک حزب این است که نیروهای خود را به نوعی وارد قدرت کند. ما نه می‌دانیم حزب چیست و نه حاضریم سازوکار آن را بپذیریم.

وی با بیان اینکه شاهدیم حتی چهره‌های برجسته دانشگاهی ما در حوزه سیاست همچون آقای زیباکلام که اینجا در خدمتشان هستیم، حاضر نیستند عضو یک حزب شوند چراکه می‌دانند که مسئله جدی نیست، ابراز داشت: اگر با دنبال اصلاح مملکت بودیم که البته مطمئنم نیستیم، اما اگر به دنبال آن بودیم، تنها راه حل همین تحزب بود.

حضرتی با اشاره به جلسه هفته قبل کمیسیون اقتصادی با رییس مجلس بیان کرد: آنجا به آقای لاریجانی گفتم شما امکان ندارد کاری انجام دهید. گفتم این همه کار اداری پشیزی ارزش ندارد. گفت چرا این را می‌گویید. گفتم شما نماینده قم هستید. فرشباف‌ها را دیده‌اید که بیست نفر کنار هم با سرعت و فعالیت زیاد می‌بافند اما اگر نگاه‌شان به نقشه کلی نباشد، هیچ فایده‌ای ندارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمار نشان از بحرانی‌تر شدن اوضاع است، یادآور شد: شاید حکومت حاضر به ایجاد یک حزب سراسری و فراگیر باشد اما آیا ما اصلاح‌طلبان حاضریم حزبی فراگیر و یکپارچه تشکیل دهیم. گفته می‌شود بیش از ۲۰۰ حزب داریم، این یک شوخی است.

وی در پایان عنوان کرد: اعتقاد به تحزب در کشور ما وجود ندارد و می‌بینیم که رییس مجلس و رییس‌جمهور افتخار می‌کنند که حزبی نیستند. این درست نیست و با این وضعیت منتج به اوضاع فعلی می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما