شناسهٔ خبر: 22779820 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

مکمل‌های کم‌خاصیت در آرتروز

جدیدترین گزارش‌ها از مرکز ملی آمار بهداشت نشان می‌دهد که آمریکا در سال 2012، نزدیک به 13 میلیارد دلار هزینه مکمل‌های محصولات طبیعی کرده و در این میان، گلوکوزامین خوراکی یکی از محبوب‌ترین این داروها بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، آرتروز بیماری روماتیسمی است که مبتلایان به انواع آن از گردن تا زانو را مدت‌های طولانی برای درمان شدن به مطب‌های متخصصان می‌کشاند. اکثر مبتلایان به آرتروز هم همواره کیسه‌ای از دارو‌های ضددرد و مکمل را به همراه خود دارند. یکی از داروهایی که بیماران آرتروزی به همراه دارند، مکمل‌های گلوکوزامینی است.

مکمل‌هایی که بعضا توسط برخی متخصصان توصیه اکید به استفاده از آنها می‌شود. بیماران مبتلا به آرتروز با هزینه‌های سنگین این دارو را تهیه می‌کنند. محققان دانشگاه Erasmus هلند با انجام یک متاآنالیز جدید نشان دادند که گلوکوزامین خوراکی در مقایسه با دارو نما، اثر درمانی بیشتری بر دردهای مفصلی ندارد. حتی زیرگروه‌های خاصی از بیماران، مانند بیماران چاق یا با التهاب زیاد، هیچ منفعتی از این مکمل‌ها نمی‌برند.

جدیدترین گزارش‌ها از مرکز ملی آمار بهداشت نشان می‌دهد که آمریکا در سال 2012، نزدیک به 13 میلیارد دلار هزینه مکمل‌های محصولات طبیعی کرده و در این میان، گلوکوزامین خوراکی یکی از محبوب‌ترین این داروها بوده است. گلوکوزامین به شکل‌های کپسول و قرص و پودر استفاده می‌شود. از این مکمل‌ها برای بهبود صدمات و آسیب‌های غضروفی مفصلی در ورزشکاران نیز استفاده می‌شود.

نظر شما