شناسهٔ خبر: 22685361 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روز نخست رقابت های کبدی آسیا/ گام بلند ایران و هند به سوی قهرمانی

گرگان - ایرنا - روز نخست رقابت های کبدی قهرمانی مردان و زنان آسیا در گرگان مرکز استان گلستان، با پیروزی های قابل انتظار مدعیان و گام بلند تیم های مردان و زنان ایران برای کسب عنوان قهرمانی به پایان رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا تیم های ایران، هند و کره جنوبی مدعیان اول قهرمانی بخش مردان این رقابت ها هستند که هند و ایران هر دو بازی روز گذشته خود را بردند و کره جنوبی یک بازی را برد اما مقابل ایران شکست خورد.
هندوستان تیم اول کبدی آسیا و جهان در این رقابت ها نیز برای رسیدن به قهرمانی پای به زمین مسابقه گذاشته و با دو پیروزی مقتدرانه 61 بر 21 مقابل عراق و 82 بر 16 مقابل ژاپن برای رقبا خط و نشان کشید.
هندی ها که از همین حالا خود را برای حضور قدرتمندانه تر در بازی های آسیایی جاکارتا آماده می کنند، این رقابت ها را به چشم مسابقات تدارکاتی و البته بسیار مهم دیده و بدون توجه به قدرت یا ضعف تیم های رقیب به دنبال نشان دادن اقتدار خود هستند.
ایران تیم دوم آسیا و دیگر مدعی جدی قهرمانی این بار و به واسطه برخورداری از امتیاز میزبانی و حضور پرشور هواداران به دنبال شکست دادن هند و پایان اقتدار همیشگی این کشور است.
مردان ایران در اولین مسابقه خود بازی آسانی داشتند و 66 بر 14 تایلند را مغلوب کردند و در بازی دوم کره جنوبی را در یک بازی سخت و نفسگیر 26 بر 18 شکست دادند تا به همراه هند جدی ترین مدعی رسیدن به مرحله نیمه نهایی باشند.
در دیگر مسابقات روز اول پاکستان 57 بر 19 ژاپن، در بازی دوم 40 بر 15 عراق و در بازی سوم 84 بر 28 افغانستان را مغلوب کرد.
افغانستان که رقیبی آسان برای تیم های دیگر گروه است در بازی دوم 89 بر 9 مغلوب ژاپن شد.
سریلانکا نیز که بازی اول را با نتیجه مقتدرانه 118 بر 18 مقابل ترکمنستان پیروز شده بود در بازی دوم با نتیجه 45 بر 24 مقابل کره جنوبی شکست خورد.
به گزارش ایرنا رقابت های دهمین دوره کبدی قهرمانی مردان آسیا 2017 و پنجمین دوره رقابت های کبدی زنان آسیا از روز جمعه به میزبانی گرگان مرکز استان گلستان آغاز شده است.
در بخش زنان هم هند و ایران جدی ترین مدعیان رسیدن به قهرمانی این مسابقات هستند.
ایرانی ها امید زیادی دارند با حضور پرشور تماشاگران و امتیاز میزبانی ، بالاخره طلسم نبردن مقابل هند را بشکنند و بالاتر از این تیم همیشه قهرمان ، بر روی سکوی اول این مسابقات قرار گیرند.
تیم ملی کبدی زنان هند این مسابقات را مقتدرانه آغاز کرد و با نتیجه 56 بر 23 مقابل چین تایپه و 52 بر 26 مقابل تایلند به برتری رسید .
ایران در تنها بازی روز اول به مصاف عراق رفت و در یک بازی آسان این تیم را 71 بر 6 شکست داد.
در دیگر مسابقات تایلند 58 بر 17 ترکمنستان را برد ، کره جنوبی در اولین بازی با نتیجه 22 بر 28 چین تایپه را و در بازی دوم 26 بر 22 تایلند را برد و در بازی سوم هم 52 بر 16 ترکمنستان را از پیش رو برداشت.
سریلانکا دیگر تیمی بود که در روز اول هر دو بازی خود را با پیروزی پشت سر گذاشت، تیم این کشور در اولین بازی 47 بر 12 پاکستان را برد و در دومین مسابقه هم 38 بر 24 از سد ژاپن گذشت.
ژاپن اولین بازی خود را با پیروزی 40 بر 17 مقابل عراق به پایان برده بود.
به گزارش ایرنا دهمین دوره رقابت های کبدی قهرمانی مردان و پنجمین دوره مسابقات کبدی قهرمانی زنان آسیا در گرگان شامگاه یکشنبه (فردا) با معرفی تیم های قهرمان به کار خود پایان می دهد.
در رقابت های کبدی قهرمانی آسیا 10 تیم در بخش مردان و 10 تیم در بخش زنان از 11 کشور حضور دارند که رقابت های مرحله مقدماتی را به صورت گروهی انجام می دهند.
براساس قرعه کشی انجام شده در این رقابت ها در بخش مردان در گروه الف تیم های هندوستان، پاکستان، ژاپن، عراق و افغانستان و در گروه ب تیم های ایران، کره جنوبی، سریلانکا، تایلند و ترکمنستان حضور دارند.
همچنین در بخش زنان تیم های هندوستان، کره جنوبی، تایلند، ترکمنستان و چین تایپه در گروه الف و تیم های ایران، ژاپن، سریلانکا، عراق و پاکستان در گروه ب قرار گرفته اند.
امروز شنبه ادامه رقابت های گروهی تیم ها برگزار می شود.
3091 /1648
خبرنگار : میثم محسنی ** انتشاردهنده: پری سالارنیا

انتهای پیام /*

نظر شما