شناسهٔ خبر: 22685216 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اعلام نرخ های عجیب نان در تهران

تهران - ایرنا - نرخ های جدید نان در استان تهران در حالی امروز (شنبه) نهایی و اعلام شد که با «پول خرد» رایج کشور همخوانی ندارد اما به گفته رئیس اتحادیه نانوایان، این مشکل با ارایه نان بیشتر حل می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، براساس توافق انجام شده بین اتاق اصناف و اتحادیه نانوایان سنتی تهران و اجرای دستورالعمل کارگروه آرد و نان استان تهران تمامی واحدهای سنتی نانوایی تهران مکلف به رعایت نرخ های مصوب شدند.
طبق مصوبه اتحادیه نانوایان سنتی باید واحدهای نانوایی از امروز شنبه ضمن ارایه نان با کیفیت مطلوب، نرخنامه مصوب کارگروه آرد و نان استان تهران را رعایت کنند.
بلامانع بودن ارایه نان کنجدی بنا به درخواست مشتری برای انواع نان سنتی، بلامانع بودن ارایه انواع نان با وزن چانه بیشتر بنا به درخواست مشتری با رعایت قیمت مصوب و بلامانع بودن 2 درصد احتمال بروز خطا در وزن چانه خمیر نان توسط نیروی انسانی از دیگر نکاتی است که اتحادیه نانوایان به واحدهای صنفی ابلاغ کرده است.
براساس این مصوبه نرخ انواع نان بربری 7475 ریال، تافتون سنتی 4600 ریال، لواش و تافتون گردان 2415 ریال و سنگک 9200 ریال از امروز اجرایی شد.
همچنین طبق این مصوبه، وزن چانه خمیر نان بربری 510 گرم، تافتون سنتی ٢٣٠ گرم، لواش و تافتون گردان 140 گرم و نان سنگک 560 گرم است.
براساس این مصوبه تلفن 124 به صورت شبانه روزی و همچنین تلفن 77503313 اتحادیه نانوایان سنتی تهران از ساعت 8 تا 14 بعدظهر اماده رسیدگی به شکایات مردمی خواهند بود.
به گزارش ایرنا، با توجه به این که از سال 1393 به رغم افزایش هزینه های تولید از جمله آب، برق، گاز و دستمزد کارگری نرخ نان در کشور تغییری نداشته تا این که در تاریخ 16 آبان سالجاری کارگروه آرد و نان کشور در وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل و تصمیم بر افزایش نرخ نان گرفته شد.
بنابراین ستاد تنظیم بازار در مصوبه اخیر با افزایش 15 درصدی قیمت نان سنتی در تهران موافقت و از اول آذرماه آن را ابلاغ کرد.
قاسم زراعتکار رئیس اتحادیه نانوایان درخصوص این که به دلیل رند نبودن نرخ نان و نحوه دریافت پول خرد از مردم یا نانوایی ها می گوید: نانوایان برای رفع مشکل برگشت پول مشتری، می توانند، بقیه پول خرد را به صورت نان تکه‌ای ارایه دهند که در این صورت مشکل پول خرد حل خواهد شد.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام**٩١٨٦*2025
خبرنگار: هما همت خواه*ناشر: لیلا جودی

انتهای پیام /*

نظر شما