شناسهٔ خبر: 22670455 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برپایی اختتامیه کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال

نخستین کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال که به همت دانشگاه علم و صنعت و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از دوم آذر آغاز شده بود امروز در دانشگاه علم و صنعت به کار خود پایان داد.

صاحب‌خبر -

حسن کریمی قدوسی مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در حاشیه مراسم اختتامیه این کنفرانس گفت: کنفرانس در دو بخش مقالات و بازی‌های جدی برگزار شد و در در بخش مقالات از ۱۴۵ مقاله ارسال شده به دبیرخانه، ۸۸ مقاله برای داوری نهایی پذیرفته شدند.

وی افزود: در بخش بازی‌های جدی از میان ۵۵ اثر ارسالی به دبیرخانه، ۵ بازی به مرحله داوری نهایی راه یافتند که در نهایت یک بازی موفق می‌شود جایزه ۲۰ میلیون تومانی کنفرانس را از آن خود کند.

کریمی قدوسی گفت: بازی‌های جدی به بازی‌هایی اطلاق می‌شود که علاوه بر جنبه سرگرمی، دارای ابعاد آموزشی هم هستند و می‌توانند تاثیرات مثبت بروی کودکان و نوجوانان داشته باشند.

وی افزود: در همه کشور‌های پیشرفته دنیا، دانشگاه‌ها به سوی صنعت بازی سازی حرکت کرده اند و لازمه رشد این صنعت آن است که بازی سازان نگاه علمی داشته باشند و جنبه‌های مختلف بازی با دانش روز گره بخورد.

نظر شما