شناسهٔ خبر: 22667481 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان | لینک خبر

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

تایید اجرای تعهدات ایران در برجام از سو‌ی آمانو/ اخراج دختر و داماد ترامپ از کاخ سفید/ اعطای مصونیت غذایی به موگابه و همسرش

طی ۱۲ ساعت گذشته جهان شاهد تحولات مهمی در عرصه منطقه‌ای و جهانی بود. اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره گسترش روابط اسرائیل با کشورهای عربی،‌ تایید اجرای برجام از سوی ایران توسط آژانس انرژی اتمی و کاهش نیروهای روس در سوریه از جمله مهمترین این خبرها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش دیدبان، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت که ایران به اجرای تعهدات خود در چارچوب برجام ادامه می‌دهد و آژانس به همه مکان‌های مورد نیازش در ایران دسترسی داشته است.

- نشست نمایندگان معارضان سوری در ریاض برگزار شد و طی آن معارضان، مخالفت خود را با حضور رییس‌جمهوری سوریه در آینده سیاسی این کشور اعلام کردند.

- رییس ستاد مشترک نیرو‌های مسلح روسیه از احتمال کاهش تعداد نظامیان روس حاضر در سوریه خبر داد.

- عربستان سعودی اعلام کرد از سال آینده در مسیر کسب درآمد غیرنفتی، ویزای گردشگری صادر می‌کند.

- حمله شورشیان به پایگاه ارتش سودان جنوبی دست‌کم ۲۷ کشته برجای گذاشت.

-«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا دخترش «ایوانکا» و دامادش «جارد کوشنر» را به دلیل اختلاف با ژنرال «جان اف کلی» رئیس دفتر ویژه ترامپ، از کاخ سفید اخراج می‌کند.

- فرماندهی ارتش زیمبابوه به «رابرت موگابه » رئیس‌جمهوری سابق این کشور مصونیت کامل قضایی و همچنین تضمین‌هایی در مورد سلامت و امنیت خود و خانواده‌اش اعطا کرد.

- اردوغان به عنوان نخستین رئیس‌جمهوری ترکیه پس از ۶۵ سال به یونان سفر کرد.

- نخست‌وزیر اسرائیل با اشاره به روابط مخفیانه این رژیم با برخی از کشورهای عربی، ابراز اطمینان کرد که این روابط گسترش خواهد یافت.

-رهبر سابق کاتالونیا همچنان مخالف دولت مرکزی اسپانیاست و از دریافت مستمری پس از کناره‌گیری خودداری می‌کند.

-به دنبال فشارهای بین المللی، عربستان از محاصره گذرگاه‌های یمنی عقب‌نشینی کرد و به سازمان ملل اطلاع داد فرودگاه بین‌المللی صنعا و دو بندر حدیدة و صلیف در غرب یمن را بازگشایی می‌کند.

-منابع مطلع در عربستان می‌گویند، ماموران امنیتی آمریکایی در حال «بازجویی» از شاهزاده‌ها و میلیاردرهای بازداشتی در سرکوب ضد فساد ریاض هستند.

نظر شما