شناسهٔ خبر: 66633206 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جوادی‌حصار در گفت‌وگو با ایرنا:

برگزاری انتخابات الکترونیکی اقدام مثبتی بود/ سرعت در اعلام نتایج نقطه قوت

تهران- ایرنا- سخنگوی حزب اعتماد ملی گفت: از آنجا که با برگزاری الکترونیکی انتخابات، نتایج با سرعت اعلام می‌شود، امر مثبتی است و باید از این اقدام استقبال کرد.

صاحب‌خبر -

محمدصادق جوادی‌حصار در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب ایرنا، درباره محاسن فرآیند برگزاری انتخابات الکترونیکی برای اولین بار در تهران، گفت: اگر سلامت انتخابات توسط کارشناسان مربوطه تامین و تضمین شود و از آنجا که با برگزاری الکترونیکی انتخابات، نتایج با سرعت اعلام می‌شود، امر مثبتی است و باید از این اقدام استقبال کرد.

سخنگوی حزب اعتماد ملی همچنین درباره شکل‌گیری فراکسیون واحد از سوی مستقلین و اصلاح‌طلبان در مجلس دوازدهم، اظهار کرد: در مرحله اول هم بخشی از نیروهای مستقل و اصلاح‌طلب با همین رویکرد، فهرست ارائه دادند و از برخی از کاندیداها در شهرستان‌ها حمایت کردند، به امید آنکه بتوانند فراکسیونی در مجلس تشکیل دهند که آن فراکسیون به هر میزان که قوت بیشتری داشته باشد می تواند تاثیر خود را در صحن در پیگیری طرح‌ها و لوایح ایفا کند.

جوادی حصار به وظایف نمایندگان در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: یک نماینده مجلس می‌تواند در قالب سوال از وزرا در کمیسیون‌ها و یا استیضاح در صحن نظارت کند و وظایف نمایندگی خود را انجام دهد و با توجه به وظایف و عملکرد نمایندگان، احتمال می‌رود فراکسیون منسجمی هم از سوی اصلاح‌طلبان تشکیل شود.

وی با بیان اینکه امیدوایم هیأت رئیسه در دوره جدید منسجم باشند تا طرح‌ها و لوایحی که به مجلس می‌آید، با اولویت بیشتر و رویکرد منافع کشور دنبال و پیگیری شود، اظهار کرد: در غیر این‌صورت اگر هیأت رئیسه و روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس متشدد و پراکنده عمل کنند، چندان امیدی به انسجام در رفتار مجلس نخواهد بود.

به گزارش ایرنا،مرحله اول دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار و ۲۴۵ نفر راهی خانه ملت شدند که از این تعداد ۱۴ نفر از حوزه انتخابیه تهران به مجلس راه یافتند.

رقابت ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز برای انتخاب ۴۵ نماینده جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - در ۱۵ استان و در ۲۲ حوزه انتخابیه شامل تبریز، شبستان، میانه، پارس‌آباد، سمیرم، لنجان، کرج، تهران، ورامین، بیرجند، مشهد، آبادان، رامهرمز، خدابنده، زنجان، شیراز، مرودشت، خرم‌آباد، قائمشهر، ملایر، کرمانشاه و گنبدکاووس برگزار شد.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، حدود ۱۱ هزار ۵۰۰ شعبه برای مرحله دوم در سراسر کشور در نظر گرفته شده بود و انتخابات در دور دوم در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار شد.

نظر شما