شناسهٔ خبر: 22663222 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نجباء: پس از شکست داعش، تسلیحات سنگین خود را به ارتش عراق بازخواهیم گرداند

سخنگوی جنبش مقاومت نجباء اعلام کرد این جنبش پس از شکست داعش تمام سلاح‌های سنگین خود را به ارتش عراق باز خواهد گرداند.

صاحب‌خبر -

شبه‌نظامیان عراق سلاح‌های سنگین را به دولت این کشور پس خواهند دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، جنبش مقاومت نجباء اعلام کرد تمام سلاح های سنگین خود را پس از شکست داعش به ارتش عراق باز خواهد گرداند.

جنبش نجباء با حدود ۱۰ هزار رزمنده یکی از مهم‌ترین گروه‌های شبه‌‌نظامی عراق به شمار می رود.

«هاشم الموسوی»، سخنگوی نجباء، در این خصوص اعلام کرد: «سلاح‌های سنگین متعلق به دولت عراق است، نه ما. ما نه شورشی هستیم و نه عامل هرج و مرج و نمی‌خواهیم خودمان را جدا از دولت عراق بدانیم.»

وی ضمن انتقاد از طرح کنگره آمریکا برای تروریستی خواندن این گروه تصریح کرد: «متهم کردن ما به تروریست بودن اتفاق جدیدی نیست و ما را شوکه نمی‌کند چون ما هیچ‌وقت جزئی از نقشه آمریکایی‌ها نبوده ایم.»

الموسوی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به پرسش خبرنگار رویترز مبنی بر اینکه آیا نجباء پس از پایان جنگ علیه داعش از دستورات حیدر العبادی نخست وزیر عراق به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور در خصوص تحویل سلاح، کاهش نیرو و خروج از سوریه پیروی خواهد کرد یا خیر، گفت: جنبش مقاومت نجباء تحت فرماندهی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق است؛ بنابراین طبیعی است که پس از پایان جنگ و اعلام پیروزی نهایی علیه داعش، تصمیم با حیدر العبادی خواهد بود.

سخنان هاشم الموسوی تا حد زیادی تداعی کننده اظهارات اخیر «یحیی رسول»، سخنگوی ارتش عراق، بود که چندی پیش اعلام کرد همه تانک‌ها، وسایل نقلیه زرهی و مسلسل‌ها متعلق به ارتش است و طبیعی‌ است که بعد از اتمام جنگ به ارتش بازگردانده شوند.

گفتنی است ماه گذشته، «تد پو»، نماینده جمهوری‌خواه کنگره آمریکا، لایحه‌ای را ارائه کرد که در صورت تصویب، جنبش مقاومت نجباء و سایر گروه های شبه نظامی عراق را در فهرست گروه های تروریستی قرار داده و به دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا ۹۰ روز فرصت می دهد تا آنها را تحریم کند.

این در حالی است که جنبش نجباء و سایر گروه های مبارز عراقی در کنار نیروهای ارتش نقش غیرقابل  انکاری در مقابله با گروه تروریستی داعش در عراق ایفا کردند.

هاشم الموسوی همچنین در نشست خبری خود به صراحت اعلام کرد که رزمندگان نجباء حمایت‌هایی را در قالب مشاوره از سردار قاسم سلیمانی و حزب‌الله لبنان دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/

نشست خبری سخنگوی جنبش نجباء 

نظر شما