شناسهٔ خبر: 66782003 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

گاف جدید بایدن درمورد زمان همه گیری کرونا

رئیس جمهور آمریکا در جدیدترین گاف خود گفته در زمان همه گیری کرونا معاون اوباما بوده است.

صاحب‌خبر -

 توانایی ذهنی بایدن روز به روز ضعیفتر می‌شود. او شامگاه یکشنبه در مراسم انجمن ملی برای پیشرفت رنگین پوستان (NAACP) که در دیترویت برگزار شده بود، بار دیگر گاف داد و گفت در زمان همه گیری ویروس کرونا در آمریکا، معاون باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین این کشور بوده است.

این در حالی است که آغاز همه‌گیری کووید-۱۹ در مارس ۲۰۲۰ در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا بوده است. ترامپ ریاست کاخ سفید را بعد از اوباما در سال ۲۰۱۶ بر عهده گرفت. بایدن در سال ۲۰۱۶ به عنوان رئیس‌جمهور فعالیت نکرده بود.

بایدن به حضار گفت: در طول همه‌گیری کرونا زمانی که من معاون رئیس‌جمهور بودم، اوضاع بد بود؛ و اتفاقی که افتاد این بود که باراک به من گفت «به دیترویت برو و کمک کن تا آن را درست کنم»!

 در فوریه سال جاری میلادی رابرت هور، بازپرس ویژه سابق در گزارشی تند، بایدن را متهم کرد که رویداد‌های مهمی مانند روز مرگ پسرش "بو" را فراموش کرده است. بر اساس گزارش فوربس، متن مصاحبه همچنین نشان می‌دهد که بایدن دوران تصدی خود در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق، را فراموش کرده و از او می‌پرسد: «چه زمانی معاونت رئیس‌جمهوری را به پایان رساندم؟».

بایدن

این اولین بار نیست که بایدن در مورد اسامی و افراد گیج می‌شود. در فوریه، رئیس جمهور آمریکا گفت که با فرانسوا میتران، رئیس جمهور فرانسه، که در سال ۱۹۹۶ درگذشت، صحبت کرده است. بدیهی است که این سیاستمدار او را با مکرون اشتباه گرفته است.

جو بایدن تاکنون تمام رکورد‌های سنی روسای جمهور آمریکا را شکسته و در ۸۱ سالگی مسن‌ترین آنها شده است. با این حال، ناامید نشده و آماده شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ است.

 

نظر شما