شناسهٔ خبر: 22655749 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار هرمزگان:

با انتشار کتاب ها در فضای مجازی نسل جوان را به مطالعه تشویق کرد

بندرعباس- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با اشاره به اهمیت مطالعه در ارتقاء سطح آگاهی مردم یک جامعه، گفت: امروز فضای مجازی به شدت مورد استقبال مردم قرار گرفته و باید با انتشار کتاب ها در این فضا نسل جوان را به مطالعه تشویق کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، علی رئوفی در مراسم گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در هرمزگان اظهار داشت: در عصر کنونی همان طور که سبک زندگی در حال تغییر است، سبک‌های مطالعه نیز به نوبه خود در حال تغییر بوده و مردم به سمت روش‌های جدید مطالعه کتاب در شبکه‌های اجتماعی به اشکال مختلف سوق پیدا کرده‌اند.
وی تصریح کرد: مطالعه کتاب‌ها به صورت صوتی و دیجیتال دیگر روش‌های جدید مطالعه هستند که افراد به سمت آنها گرایش پیدا کرده‌اند که باید با استفاده از همین روش‌های جدید مطالعه ، نسبت به ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه اقدام کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان تاکید کرد: ترغیب مردم به کتابخوانی، درک معارف بیشتر و آشنایی با پیشرفت ها در جامعه، توسعه و گسترش کمی و کیفی امور را در پی دارد و این مهم باید به عادتی در مناسبت های زیستی تک تک افراد جامعه تبدیل شود.
رئوفی بیان داشت: ارتقای کمی و کیفی کتابخانه های عمومی استان و روزآمد کردن عناوین مطالعه همخوان با سلیقه ها و نیاز بخش های مختلف جامعه از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.
وی اظهار کرد: بسیاری از اندیشمندان بر این باورند، مطالعه یکی از بهترین راهکارهای مهار و حل معضل اجتماعی است که با پربار کردن و عمیق تر شدن تفکر انسانی می تواند بهترین روش را برای بهبود شرایط جامعه رقم بزند.
در پایان این مراسم که با حضور برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی هرمزگان و کارکنان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد، از برترین‌های حوزه کتابخوانی و کتابداری هرمزگان با اهداء جوایزی تجلیل به‌عمل آمد.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشار: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

انتهای پیام /*

نظر شما