شناسهٔ خبر: 22649774 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

حوادث کوتاه از کشور

صاحب‌خبر -

    5 کشته در تصادف
بندرعباس - ایرنا:رئیس پلیس راه استان هرمزگان گفت: بر اثر تصادف یک دستگاه تریلر با خودروی سواری پیکان در محور سیرجان به حاجی‌آباد هرمزگان پنج نفر کشته و 2 نفر مجروح شدند.
سرهنگ علی اسفندانی اظهار داشت: این تصادف در محور سیرجان به حاجی‌آباد، پنج کیلومتر بعد از روستای باغات رخ داده است.
وی افزود: طبق نظر کارشناسان، علت این تصادف عدم رعایت حق تقدم به هنگام گردش از سوی سواری پیکان بوده است.
اسفندانی با بیان این که در این سانحه همه پنج سرنشین پیکان فوت کردند، گفت: 2 نفر نیز در این حادثه مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.
کشف سوخت قاچاق
زاهدان - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر از کشف 25 هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل خبر داد.
سرهنگ «محمود سعادتی» گفت: ماموران انتظامی این فرماندهی حین گشت‌زنی‌های هدفمند و کنترل خودروهای عبوری در مسیرهای مواصلاتی شهرستان به یک دستگاه تریلر کشنده مشکوک شده و جهت متوقف کردن خودرو به راننده دستور ایست دادند.
وی افزود: راننده تریلر کشنده بدون توجه به دستور ایست پلیس، از مسیر اصلی به طرف جاده‌های فرعی و روستاهای اطراف شهرستان تغییر مسیر داده که بلافاصله با اقدام سریع پلیس متوقف شد.
سعادتی ادامه داد: در بازرسی از این تریلر مقدار 25 هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع «گازوئیل» خارج از چرخه قانونی توزیع کشف و یک نفر متهم نیز دستگیر شد.
توقیف گوشی موبایل
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی فیروزآباد گفت: ماموران موفق شدند در بازرسی از یک خودرو، 315 دستگاه موبایل قاچاق و فاقد مجوز گمرکی کشف کنند.
سرهنگ حسین ارجمند با بیان اینکه ارزش کالاهای مکشوفه یک میلیارد و 970 میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این رابطه یک دستگاه خودرو توقیف و یک قاچاقچی دستگیر و تحویل مقام قضائی شد.
مرگ راننده خودرو
شهرکرد - مهر: مدیر جمعیت هلال‌احمر شهرستان بروجن از واژگونی خودروی 206 در این شهرستان خبر داد.
آرش شیروانی، افزود: این خودرو در تونل چغاخور در محدوده تالاب چغاخور واژگون شده که راننده آن به علت شدت جراحات وارده در دم فوت کرد.
ناکامی قاچاقچیان سنجاب
زنجان - ایسنا: فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده، از کشف 53 سنجاب ایرانی از سه قاچاقچی حیات وحش خبر داد و گفت: این تعداد سنجاب از یک دستگاه سواری پراید کشف شدند.
سرهنگ «حسین مصطفایی» افزود: ماموران با علائم هشداردهنده این خودرو را به رانندگی فردی به هویت معلوم با دو سرنشین متوقف و مورد بازرسی قرار دادند.
فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده خاطرنشان کرد: ماموران در بازرسی از این خودرو 53 قلاده سنجاب که به صورت قاچاق در داخل گونی برنج قرار داده شده بودند را کشف کردند.
این مسئول افزود: متهمان دستگیر شده پس از انتقال به کلانتری اعتراف کردند که قصد داشتند سنجاب‌ها را از استان غربی به مقصد استان‌های مرکزی منتقل کنند.
دستگیری قاچاقچی خارجی
بندرعباس - تسنیم: فرمانده مرزبانی هرمزگان از درگیری مرزبانان استان با قاچاقچیان و دستگیری سه قاچاقچی موادمخدر تبعه کشور افغانستان توسط ماموران مرزبانی استان در شهرستان بندرلنگه خبر داد.
سرهنگ علی‌اصغر خرم‌روی اظهار داشت: مرزبانان در یک عملیات مشترک با عوامل انتظامی بلافاصله به محل اعزام شدند و پس از دقایقی کمین، یک فروند شناور درحال تخلیه بسته‌های مشکوک به داخل یک دستگاه خودرو را مشاهده کردند.
فرمانده مرزبانی هرمزگان با اعلام درگیری چندساعته ماموران با قاچاقچیان، بیان داشت: سرانجام ماموران موفق به توقیف یک دستگاه خودروی سواری پژو پارس و کشف 550 کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک شدند.
توقیف باند جاعلان
ملارد - مهر: فرمانده انتظامی غرب استان تهران از دستگیری باند جاعلان با 3 میلیارد ریال کلاهبرداری در شهرستان ملارد خبر داد.
سرتیپ محسن خانچرلی اظهار داشت: در پی شکایات یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری در زمینه خریدوفروش ملک، ماموران پلیس پس از انجام تحقیقات میدانی گسترده افراد موردنظر را شناسایی کرده و رفت‌وآمد آنها را به طور شبانه‌روزی زیرنظر گرفتند که پس از چند روز کار مداوم توانستند کلاهبرداران را بر سر معامله یک قطعه زمین دستگیر کنند.
صید صیاد
رشت- خبرنگار کیهان: فرمانده نیروی انتظامی آستارا از دستگیری 4 شکارچی متخلف و کشف لاشه 22 قطعه پرندگان شکار شده غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ رسول عزیزی در تشریح این خبر اظهار داشت: مأموران ایستگاه بازرسی «سه راه قلعه» شهرستان آستارا حین کنترل خودروهای عبوری این محور به یک دستگاه خودروی پژو 405 مشکوک شده که با متوقف کردن و بازرسی خودرو موفق شدند لاشه تعداد 18 قطعه پرنده قرقاول و 4 قطعه اردک وحشی که به صورت غیرقانونی شکار شده بودند را کشف و ضبط کنند.
دستگیری قاتل
تبریز- خبرنگار کیهان: معاون اجتماعی پلیس آذربایجان شرقی گفت: قاتل دو نفر کمتر از یک روز دستگیر شد.
سرهنگ اسماعیل‌پور افزود: مردی که یک دختر 15 ساله را در شهرستان مرند و همسرش در البرز را به قتل رسانده بود دستگیر شد.
وی اضافه کرد: قاتل در مرحله بازجویی عنوان کرده بود که همسرش را طلاق داده ولی سپس به قتل وی اعتراف کرد.
تصادف مرگبار
مراغه- خبرنگار کیهان: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی مراغه گفت: بر اثر تصادف دو خودرو در محور مراغه- هشترود 2 نفر کشته شدند.
جواد پنداشته، افزود: در این سانحه یک دستگاه وانت پیکان با یک دستگاه کمپرسی خاور در این محور برخورد کرد، که دو سرنشین وانت بر اثر جراحات وارده جان باختند.
تصادف زنجیری
خرم‌آباد- ایرنا: فرمانده انتظامی شهرستان پلدختر لرستان گفت: بر اثر تصادف 10 خودرو در آزادراه پل زال- خرم‌آباد سه تن جان خود را از دست دادند و هفت نفر نیز مجروح شدند.
سرهنگ صفر عبدالوند اظهار کرد: در این حادثه رانندگی که در درون تونل اثر یک، رخ داد تعداد 10 دستگاه خودرو سبک و سنگین با هم برخورد کردند.
وی همچنین گفت: براساس گزارش‌های واصله تعداد کشته‌ها و زخمی‌های حادثه ممکن است رو به افزایش یابد.
قتل در اجرای حکم تخریب
ساری- خبرنگار کیهان: در اجرای حکم تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در حریم جاده هراز توسط راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان آمل متاسفانه صاحب واحد کسبی 41 ساله به دلیل مخالفت به اجرای حکم و جر و بحث با راننده در کابین منجر به پرت شدن وی شد که با رفتن به زیر چرخ لودر جان خود را از دست داد.

نظر شما