شناسهٔ خبر: 22645601 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

اعطای وام بلاعوض برای کمک به زلزله زدگان در حوزه کشاورزی

کرمانشاه- وزیر جهاد کشاورزی گفت: با تصویب دولت ارائه خدماتی همچون کمک های بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت برای کمک به رفع مشکلات زلزله زدگان در حوزه کشاورزی و دامداری در دستور کار قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجتی وزیر جهاد کشاورزی امروز در جلسه فرمانداری شهرستان ثلاث باباجانی اظهار داشت: از همه دست اندرکاران و مسئولین استان که پس از وقوع زلزله بصورت شبانه روزی برای رفع مشکلات مردم زلزله زده تلاش نموده اند، تقدیر و تشکر میکنم.

وی تصریح کرد: همه ما شاهد هستیم که مردم نوع دوست ایران پس از زلزله اخیر همه در کنار هم برای کمک رسانی به مردم کرمانشاه بسیج شده اند و همین موضوع باعث دلگرمی مسئولین و مردم صدمه دیده گردیده است.

وزیر جهادکشاورزی افزود: همه دستگاهها از جمله ارتش، سپاه، ارگانهای دولتی، فرمانداریها، جهاد کشاورزی همه پای کار هستند و ما هم در وزارتخانه تلاش خواهیم کرد که مشکلات مردم هرچه زودتر برطرف شود.

حجتی گفت: بیشترین آسیب به بخش کشاورزی در  مناطق  زلزله زده کرمانشاه مربوط به بخش  دام هست که متأسفانه تلفات زیادی داشته و تعداد زیادی دام سبک و سنگین که سرمایه اصلی روستائیان و عشایر هستند از بین رفته اند و محل های نگهداری دام ها کاملا تخریب شده اند.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: در منطقه ریجاب که قطب پرورش ماهی سردابی است تلفات ماهی بسیار زیاد است و پرورش دهندگان متحمل خسارت زیادی شده اند.

حجتی گفت: صحبتی که با استاندار کرمانشاه داشتیم مقرر شد که ان شاءالله با تصویب دولت با ارائه خدماتی همچون کمک های بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت بتوانیم مشکلات زلزله زدگان در حوزه کشاورزی خصوصا دامداران را هرچه سریعتر حل کنیم.

گفتنی است، وزیر جهاد کشاورزی از از انبار جو شهرستان ثلاث باباجانی و نحوه  توزیع در بین دامداران این شهرستان بازدید کردند.

نظر شما