شناسهٔ خبر: 22639825 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هزار و ۵۰۰ زائر اولی به مشهد اعزام می‌شوند

مدیر کل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف کشور گفت: از روز شنبه هزار و ۵۰۰ زائری که تاکنون به مشهد نرفته اند برای زیارت به این شهر مقدس اعزام می‌شوند.

صاحب‌خبر -

هزار و ۵۰۰ زائر اولی به مشهد اعزام می‌شوندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حجت السلام ولی عادلی مدیر کل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف کشور در همایش یاوران وقف قزوین افزود: تا کنون سه هزار نفر زائر اولی برای سفر مشهد ثبت نام کرده اند، اما ظرفیت برای این سفر معنوی هزار و ۵۰۰ نفر است.

وی در ادامه به وقف اشاره کرد و از واقفین خواست برای ماندگاری کار خیرشان فرآیند قانونی و ثبتی آن را درست انجام دهند تا وقف آن‌ها دستخوش تغییرات نشود.

مدیر کل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف کشور اضافه کرد: در برخی از موقوفات افراد و مستاجرین حق و حقوقی دارند که گاهی آن را می‌فروشند، اما حق موقوفه قابل انتقال و خرید و فروش نیست.

به گفته مدیر کل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف کشور ٬ نقل و انتقال به نفع موقوفه است چرا که باعث درآمد می‌شود و این درآمد را می‌توان در راه موقوفه استفاده کرد.

حجت السلام عادلی گفت: در چندسال اخیر بنیاد توسعه، عمران و معاونت بهره برداری موقوفات برای احیای موقوفات قابل بازسازی تاسیس شده است و این امر سبب افزایش سهم موقوفه می‌شود.

وی با بیان اینکه وقف می‌تواند در زمینه مالی به دولت کمک کند، گفت: بر نحوه استفاده وقف‌ها نظارت و همه کار‌ها با نیت واقف انجام می‌شود مگر اینکه نیت اجرا غیر شرعی باشد.

مدیر کل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف کشور، همچنین از افزایش تعداد موقوفات از سال ۸۷ تاکنون خبر داد و گفت: کمیت وقف ممکن است نسبت به گذشته کم شده باشد، اما از لحاظ تعداد و ارزش ریالی افزایش داشته است.

مدیر کل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور یادآور شد: موکب‌هایی که در اربعین در مسیر کربلا بودند بعد از حادثه زلزله به کرمانشاه آمدند که نمونه کمک وقف به دولت است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین هم در این مراسم گفت: هنرمندحقیقی فردی است که بتوانند مالش را ببخشد و وقف کند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: اگر بخواهید نیکی را با همه وجود لمس کنید زمانی است که از آن وسیله به خوبی بگذرید و این امر با وقف کردن محقق می‌شود.

وی با اشاره به تبیین فرهنگ وقف گفت: این صدقه جاریه باید در بین عموم مردم ریشه بدواند همانطور که در بین خیران ریشه دوانده و ثمرات و برکات آن نیز مشهود است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: احکام شرعی و جایگاه معرفتی و قرآنی وقف باید برای مردم تبیین شود و همچنین با وقف می‌توان گره از مشکلات افراد باز کرد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین هم در این مراسم گفت:برای اشاعه و ترویج فرهنگ وقف، نیاز به عزم همگانی است تا فرهنگ جامعه و نگاه مردم به این سنت حسنه تغییر کند.

حجت‌الاسلام نورالله قدرتی با بیان اینکه وقف می‌تواند در حوزه تبلیغ و اشتغال کمک بسزایی داشته باشد، گفت: باید در این زمینه مسؤولان، خیران و مردم گام‌های ارزنده‌ای بردارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین هم در این همایش گفت: ۴۰ نفر از خادمان، مستاجرین موقوفات، فعالان قرآن، واقفین، مدیران دستگاه‌های اجرایی همراه با وقف، هیات امنای بقاع متبرکه و خبرنگاران فعال در ترویج فرهنگ وقف در این مراسم تجلیل شدند.

انتهای پیام/

برگزاری همایش یاوران وقف در استان قزوین

نظر شما