شناسهٔ خبر: 22632276 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بررسی مشکلات شهرستان خاش با حضور اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس ‌

نمایندگی سیستان و بلوچستان

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به همراه شماری از معاونان وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان به شهرستان خاش سفر کردند.

صاحب‌خبر -

‌به گزارش ایسنا، علی کرد نماینده خاش در مجلس شورای اسلامی در شورای اداری این شهرستان گفت: سفر همکاران ما در راستای سفرهای دوره‌ای کمیسیون به منظور بررسی و رصد معضلات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی مردم مرزنشین است.

وی اظهار کرد: پس از سفر اعضای کمیسیون به این استان و بازدید میدانی در این خصوص گزارشی تدوین و در صحن کمیسیون قرائت خواهد شد.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی گفت: آسیب های اجتماعی در استان سیستان و بلوچستان و منطقه خاش ناشی از وجود بی عدالتی، تبعیض، انتصابات ناصحیح و غیره است.

علی کرد: بالا رفتن آمار قاچاق سوخت و انسان و نبود اشتغال و آمار بالای بیکاری، طلاق و سرقت و غیره نتیجه کم توجهی ها به مردم منطقه است.

وی ضرورت ایجاد کارگاه‌های تولیدی و صنعتی مانند کفش، چرم، فرآوری و بسته بندی خرما و پسته، کارگاه‌های آموزشی و تولیدی و توجه به ظرفیت‌های صنایع دستی گلیم بافی، فرش، سوزن دوزی و حمایت از سرمایه گذاران، ایجاد مراکز فنی و مهارتی در میرجاوه و مراکز بخش ها، حمایت از پشت نوبتی ها و محرومان در سازمان بهزیستی و کمک به ایجاد مراکز و کمپ های ترک اعتیاد، اشتغالزایی برای معتادان بهبود یافته، تجهیز ادارات بهزیستی، مشکلات مسکن مددجویان زیرپوشش بهزیستی، ایجاد بیمارستان 96 تخت خوبی تامین اجتماعی و اختصاص نیروهای درمانی و بهداشتی، داروخانه مجهز و آزمایشگاه و غیره، حمایت ویژه از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد ایجاد خوابگاه آموزشی جهت خواهران در کمیته امداد، برقراری مستمری مددجویانی که مستمری آنها به بهانه اشتعالزایی و خودکفایی قطع شده، بالا بردن ظرفیت تولید و حمایت از نیروهای بومی در سیمان خاش، رفع مشکلات کارگران سیمان و کشت و صنعت گوهرکوه و حمایت از کشاورزان و فعالان صنعتی را متذکر شد و افزود: مردم خاش از اقشار محروم جامعه هستند که درآمد آنها از منبع یارانه است.

کرد همچنین حمایت از نخبگان و تحصیلکردگان دانشگاهی را در معادن مس و منیزیم و شرکت‌های تولیدی و صنعتی و راهسازی و غیره مورد تاکید قرار داد.

حجت الاسلام غلام رضا دهقان امام جمعه شهرستان خاش نیز بیان کرد: نمایندگان مردم در مجلس و دولتمردان منشأ خیر و رحمت هستند و به برکت تلاش‌های عزیزان گام های ارزشمندی برای ارائه خدمت به مردم و کاهش مشکلات مردم کشور برداشته شده است.

وی اهمیت خدمت رسانی به مردم ساکن در مناطق محروم و برنامه ریزی برای کاهش دادن معضلات طلاق، قانون حبس، ازدواج آسان جوانان، قاچاق انسان و کالا و سوخت و مقابله با بیکاری را در دولت و مجلس خواستار شد تا دغدغه های مردم مرتفع گردد.

مولوی محمد عثمان قلندرزهی امام جمعه مسجد جامع الخلیل شهرستان خاش اهمیت مسئولیت پذیری و خدمت رسانی به مردم را متذکر شد و گفت: این حضور مسئولان و انجام دید و بازدیدها، تلاش برای حل مشکل تامین آب شرب خاش از کارواندر، تلاش برای بازگشایی مرز گسترده کردن تجارت های مرزی، اشتغالزایی و مقابله با فقر، اختصاص اعتبارات ویژه از ضرورتهای اجتناب‌ناپذیر برای انجام خدمت و کمک به حل مشکلات اجتماعی به شمار می روند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ارائه تسهیلات بدون ربا به روستائیان سبب رفع مشکلات اقشار محروم و نیازمند می شود و در این مسیر باید مجلس، دولت، کمیته امداد و بهزیستی و غیره ورود پیدا کنند.

عبدالرضا عزیزی در سفر به شهرستان خاش و نشست اعضای شورای اداری و تامین این شهرستان با تبریک به مناسبت ماه ربیع و پیروزی اسلام بر داعشی ها بیان کرد: بالا بردن حقوق و مستمری مددجویان و اقشار نیازمند راهی درست برای کمک به حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم نیست و از راه تولید و صادرات برق می توان به بالا بردن تولید ملی و درآمد مردم کمک کرد.

عزیزی متذکر شد: از راه عرضه و فروش و مصرف مواد مخدر در کشور افزون بر چهل هزار میلیارد تومان خسارت به کشور وارد می شود و این آمار بالا فاجعه ای بزرگ به شمار می رود زیرا خسارتهای مواد مخدر فراوان بوده و با حجم بالای ضرر های مالی درصدی بسیار اندک کار عمرانی انجام می شود.

عزیزی تاکید کرد: بانکداری اسلامی باید در جامعه رواج پیدا کند زیرا گرفتن سود و ربا از سوی بانک‌ها در کشور گرفتاری های فراوانی را برای مردم و مسئولان پدید آورده است.

عزیزی تصریح کرد: کار جامعه اهل سنت در تحریم بانک‌ها و نگرفتن تسهیلات دارای سود و ربا ارزشمند است و امیدواریم این موضوع در کشور هم مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: مسئولان باید با ارائه ایده های نوین و کارآمد به کاهش مشکلات مردم در جامعه کمک کنند و هدف آنها جذب اعتبار و هزینه کرد آن بدون برنامه ریزی نباشد.

عزیزی ادامه داد: دلبستگی اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس به مردم سیستان و بلوچستان سبب شد که در ماه ربیع الاول بتوانیم به منطقه سفر کنیم و امیدواریم بتوانیم با همکاری دولت به کاهش مشکلات مردم کمک نمائیم.

وی با ابراز تاسف از وقوع زلزله در غرب کشور و خسارت به بسیاری از هم وطنان گفت: در این موضوع انسجام مردم عزیز ایران نشان داده شد و خدمات خوبی به آسیب دیدگان ارائه گردید.

حضور در شورای اداری شهرستان و بازدید از کارخانه سیمان خاش و دیدار با کارکنان این واحد تولیدی و صنعتی از برنامه های مهم اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس در سفر یک روزه به خاش بود.

انتهای پیام

نظر شما